Avslappende dag

Wow! Gårsdagen var helt krise sånn psykisk sett, men det var så verdt det. Hvert eneste sekund med angst, tårer, hyperventilering og utmattelse gjør meg sterkere for hver dag. Og alle de gode menneskene, den gode stemningen og den gode maten i går veide så mye mer enn det vonde. Jeg hadde det fint på min egen måte. Og tenk så gøy jeg kommer til å ha det når angsten og depresjonen gradvis forsvinner.

3 dager på rad har jeg virkelig testet grensene mine. Jeg har slitt meg ut både fysisk og psykisk, men jeg har heller aldri følt meg så bra. Mestringsfølelsen og gleden av å komme seg ut er så stor akkurat nå. Det er så flott å kunne føle seg bedre i hodet.

Samboeren min sa i stad at jeg må være veldig sliten i hodet, men det er jeg faktisk ikke. Kroppen er sliten både av det psykisk og fysiske, men inni meg føler jeg bare glede. Denne følelsen håper jeg varer lenge fordi en sånn følelse er lenge siden jeg hadde, hvis det har eksistert i mitt hode i det hele tatt.

I dag tenker jeg å gjøre minst mulig av den enkle grunnen at jeg trenger en liten pause. Jeg har reist langt med kollektiv transport 3 dager på rad og utfordret meg psykisk til de grader. Jeg er ganske stolt av meg selv og derfor fortjener jeg en liten pause.

Samboeren min trengte litt mer vennetid og har tatt en tur til en kompis han ikke har sett på en veldig lang stund. Å være alene i dag føles egentlig ikke så ille. Med litt TV, boka mi, litt godt å spise og dyna mi så tror jeg dette kan være ganske kjekt for meg.

Jeg er veldig lite alene hjemme og det er kanskje ikke det beste for meg. Det er en utfordring å ikke ha noen her, men det er jo litt godt også. Akkurat i dag tenker jeg kan være deilig å slippe og forholde seg til noen andre enn meg selv. Jeg vet at hvis samboeren min hadde vært hjemme i dag så ville jeg gått frem og tilbake til soverommet for å snakke med han. Jeg hadde ikke klart å slappe av og det er nøyaktig hva jeg trenger i dag. Så ja, timingen på at han hadde planer i dag passet meg egentlig veldig bra.

Nå tenker jeg å lage meg frokost og så tar jeg det helt med ro. Kanskje det til og med blir litt spa i dag. Bare ta det helt ut. Jeg har nemlig kjøpt meg noen ansiktsmasker som er veldig kjekke. Mer om de når jeg har brukt dem.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg