Avokadostein som spirer

For en stund tilbake prøvde jeg å få avokadostein til å spire her, men det var ikke noe som skjedde så jeg kastet dem og begynte på nytt. Denne gangen kappet jeg av bunnen og toppen fordi inni steinen så er det et bittelite frø. Det er dette frøet som skal spire. Så da hjalp jeg litt til med å kutte av litt. Og nå har jeg faktisk fått det til. Den ene har begynt å spire og det er så gøy å se at det fungerte. Jeg hadde jo et avokadotre i Geithus så jeg vet jo at det skal gå, men det var det ikke meg alene som hadde klart. Dette derimot er bare meg. Det er ekstra gøy!

Og for et par dager siden så gikk jeg bort for å se om den trengte mer vann. Det hadde det begynt å spire ut til røtter. Så nå er det faktisk i gang. Jeg kan begynne å tenke på å kjøpe inn jord og potte til denne lille avokadosteinen. Jeg tror jeg skal prøve å få tak i en gjennomsiktig potte for det var det den andre planten stod i og det så ut som den trivdes i det.

Frem til da er det egentlig bare å holde øye med den sånn at det er nok vann. Det blir spennende å se om det vil spire ut på toppen også. Jeg kommer hvertfall med oppdatering på hvordan det går med denne fremover.

Den andre avokadosteinen tror jeg ikke vil komme noe ut av, men jeg gir ikke opp helt enda. Den skal få noen få uker til på seg selvom jeg har mine tvil.

Det er en ting til som jeg syntes var veldig moro å få til da jeg bodde i Geithus og det var mango. Så jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en mango og ta vare på steinen. Så får vi se om jeg får til det også.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg