Avokadofrø som spirer

I dag er ikke min dag. Nå har jeg fått sove en god stund og ennå så er jeg tom for energi. Jeg skylder på været i dag. Når jeg stod opp på morgenen så regnet det og det gjør det ennå. Energien min er hvertfall borte og sover jeg mer nå så får jeg ikke sove i kveld. Så da blir det en dag med lite energi igjen da. Heldigvis har jeg fått meg ganske bra i en periode. Også får vi håpe at morgendagen er bedre.

Men til noe litt mer spennende og positivt. Nå har avokadosteinen stått en stund siden jeg viste dere at den hadde begynt å spire og slå røtter. Det er ikke veldig lett å se igjennom glasset, men nå har den sprukket skikkelig opp så da håper jeg ikke det er veldig lenge før vi ser en liten spire på toppen også.

Over her kan dere se før og etterbilde. Den har jo nesten blitt dobbelt så lang i rota. Jeg gleder meg skikkelig til å sette denne i jord og fortsette å følge med på at den vokser og blir stor og fin. Jeg syns det er så gøy å følge med på utviklingen fra frø til plante. Det er spennende hvordan et lite frø kan utvikle seg og bli til noe stort og flott. Naturen er utrolig flott! Det er jo også veldig spennende å se om man klarer å få slike frø som avokadoen til å spire i Norge. Se hvor langt man kan holde det i live. Om det går an å få frukter på trærne. Det er så mye man kan se frem til i spenning. Det syns jeg er veldig gøy med eksotiske frø.

Har du prøvd å få avokado eller noen andre eksotiske frø til å spire? Fortell meg gjerne i kommentarfeltet.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg