Avlyst

Jeg har sittet og gledet meg til å dra i helgen. Vi hadde planer om å svinge innom Hadeland glassverk og hilse på alpakkaer, men siden de nye reglene kom og corona igjen har kommet for å ødelegge så har det blitt avlyst. Da kjente jeg at gleden for den turen forsvant og at skuffelsen tok den plassen. For når man virkelig har gledet seg til noe og det blir avlyst så er det jo ikke akkurat så moro. Det er da det er kjipt å ha depresjon. For den står alltid klar til å gjøre vondt til verre.

Ikke bare har jeg en dårlig dag, men kroppen min er jo så utslitt at jeg har sovet helt til kl.17:00. Og jeg la meg egentlig ikke noe særlig sent heller. Jeg har bare ikke klart å fungere før nå. For det var jo tidligere da jeg våknet først, men så var kroppen så tung og sliten at jeg sovnet med en gang igjen. Så slik går nå dagen min. Ikke akkurat en veldig positiv dag, men jeg får gjøre det beste ut av dagen allikevel.

Derfor har jeg nå satt på kjelen med pinnekjøtt. Det var jo uansett planen for man kan jo ikke bare bestemme seg en dag for å ha pinnekjøtt. Først må den jo ligge i vann og det gjorde jeg i går. Så da blir det i det minste god middag i dag. Jeg kan jo også se på noen flere julefilmer og kose meg med det. Dagen skal nok bli god selvom dagens nyheter ikke akkurat var gode. Man må jo bare gjøre det beste ut av det.

Tiden fremover blir jo litt annerledes enn jeg hadde håpet, men heller det enn å bli syk. Man må jo tenke litt på smitten og være litt mer forsiktig. Det er jo selvfølgelig kjipt at det skal gå utover julen, men når man ikke klarer å være forsiktig selv så må det komme regler. Jeg var jo på julemarked og prøvde holde avstand fra folk, men det var det ikke veldig mange andre som tenkte på. Vi hadde jo på munnbind, selvom julemarkedet var ute. For det er så mange som ikke tenker på avstand og at det er mye smitte. Dette er jo langt fra over. Bare så synd at det skal ødelegge så mye nå som det virkelig nærer seg jul og man har lyst til å få med seg masse moro.

På den andre siden er jeg veldig takknemlig for alt jeg faktisk har fått vært med på denne julen. For jeg har jo fått oppleve noen veldig flotte turer ut på julemarked, julegrantenning og shopping. Ja, jeg har til og med sittet ute på restaurant. Så det er jo selvfølgelig noe jeg er veldig glad for og som jeg virkelig setter pris på. Kanskje neste år kan bli enda bedre. Vi får bare krysse fingrene og håpe på det beste, sette pris på det vi har fått gjøre hittil i år og ta vare på de rundt oss.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg