Astrid Lindgrens Värld

Vi har jo mange flotte steder i Norge som barn og voksne kan dra til, men viste du at Sverige har like mange flotte steder? Blant annet har dem flotte stedet som heter Astrid Lindgrens Värld, med Astrid sine fantasier vi får ta del i. Her er det mye spennende og gøy å se på og gjøre for hele familien. Og selvfølgelig måtte jeg og jenta mi utforske både høyt og lavt. Så her får dere et stort bildedryss fra Astrid Lindgrens Värld.

Det aller første vi fikk se når vi kom inn, var en av butikkene der. Pippibutikken hadde alt mulig for store og små. Bamser, klær, kjøkkenutstyr og mye mer. Med andre ord var det nok av ting å kjøpe med seg herfra, men det gjorde ikke jeg denne gangen. Jeg hadde lyst på sokker med Pippi, men det var kun til barn. Så da ble det ikke noe sokker på meg, men det gjør ingenting. Jeg tar med meg alle de gode minnene og bildene i stedenfor.

Man kunne også sette seg ned og nyte mange fine show rundt omkring. Over her er et bilde fra Rasmus på loffen. Vi ble ikke stående der for å se så mye, men vi fikk med oss litt trekkspillmusikk og sang før vi gikk videre.

Selvfølgelig måtte vi undersøke borgen også. Her kan man gå både opp og ned. Ikke bare det, men man kan jo se utsikten fra toppen også. En veldig morsom opplevelse som man virkelig må få med seg om man skal hit.

Dette var vel kanskje mest for barn, men det stoppet ikke oss fra å krype igjennom tunnelen. Man får det ikke mer moro enn man lager selv. Og er det noe jeg ikke bryr meg om så er det hva andre syns. Så lenge jeg har det gøy, så gjør jeg det. Hvis man tenker på hva andre tenker så er det veldig mye moro man går glipp av. Det kan jeg love dere!

Det var også veldig mye nydelig å se på av blomster. Denne hagen var spesielt vakkert. Med mange sommerfugler og humler som også likte blomstene. Det var en veldig spesiell og fin opplevelse. Også var det jo ikke bare her det var så mange blomster. Dere fikk jo se noen bilder litt tidligere i innlegget også. Så dem har jo pyntet opp flere steder. Noe som hvertfall gjorde meg veldig glad.

Ja, som dere kan se så er det mye å se på og gjøre. Vi fikk kjøpt Pippi sukkerdrikke, spiste også pølse i brød, fikk tatt bilde som Pippi og fikk sett flere gårdsdyr. Grisene var jo utrolig søte, men det var nok litt varmt for dem. For dem lå ganske stille for det meste.

Også måtte vi jo få med oss hvertfall et av showene mens vi var der. Så da ble det jo selvføkgelig et Pippishow.

Med andre ord var det en helt perfekt dag! Ikke bare fikk jeg oppleve så mye på et sted, men jeg fikk dele dette med verdens beste jente. Og da blir jo alle opplevelser enda litt bedre.

Om du syns dette var spennende, vil du elske neste ukes innlegg. Husk å følge bloggen på Facebook HER for flere reisetips og mange bildedryss, både fra Sverige og fra Norge. Du kan også følge meg på Instagram HER om du vil se mye mer fra turene mine og alt det spennende som skjer. Ikke glemme å sjekke ut storyen og høydepunktene på Instagram.

6 kommentarer
    1. Fine bilder og der var det mangt man kunne bruke tid på. Virker som et stort område og plass til mange. Kule solbriller dere hadde på bildene. Pippi er jo like kjent som Emil i Lønneberget her i landet. Ha en fin kveld.

      1. Ja, det er så mye moro og spennende å dra til i Sverige. Jeg har fortsatt mye jeg vil oppleve, men det får bli neste år. Kathult ville jo vært sykt moro å sett. ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg