Arbeidsmaur

Jeg tror den beste følelsen som finnes er når man setter seg ned etter en lang dag og hele kroppen verker. Man kan gi seg selv en klapp på skulderen for god innsats og tenke at alt som er gjort slipper man å gjøre på en stund. Det er hvertfall en veldig deilig følelse for meg som har veldig tunge perioder og orker lite. I dag føltes det egentlig ut som jeg bare fikk igjen all energien jeg skulle hatt siden slutten av november. Det eneste som stopper meg er kroppen min. Energien var null problem og da bare kjørte jeg på. Med vondt i ryggen og beina så fløy jeg rundt i leiligheten og gjorde mest mulig. Jeg har fått støvsugd soverommet, gangen og stua/kjøkkenet. I tillegg fikk jeg jo vekk mesteparten av oppvasken. Jeg har hengt opp klesvasken og det var egentlig der det begynte. For jeg så at det var ganske støvete på gulvet og jeg ville ikke at dynetrekket skulle subbe nedi der så da støvsugde jeg hele gangen før jeg fikk hengt opp tøyet. I tillegg har vi fått vasket en ny runde med klær så det ligger klart til å henges opp, men nå måtte jeg ha en pause. Jeg har også fått bakt noen rundstykker fordi jeg har ikke noe brød og ikke så mye annet jeg bare kan lage meg. Så det skal vi kose oss med i morgen. Ja, også gikk jeg jo en tur sammen med samboeren min. Så jeg har fått gjort ganske mye i løpet av ettermiddagen og kvelden.

Som dere ser på bildet over så har jeg satt meg godt til rette med beina høyt. Grunnen til det er for det første at stolen ikke er noe god å sitte i vis jeg ikke har beina i lik høyde som stolen. Også har jeg jo nesten tatt liv av beina mine. Det gjør så vondt i anklene og under beina at jeg nesten ikke klarer å gå på dem. Da er det jo fint at jeg er ferdig med dagens gjøremål. Det er kun den klesvasken som må henges opp.

Jeg kjenner på kroppen  at i morgen blir det en litt mer avslappende dag. Også kan jeg heller gjøre litt igjen på torsdag. Med mindre jeg føler meg bedre i morgen da. Det vet man jo aldri. Nå er jeg hvertfall veldig fornøyd med dagens innsats og det ser også mye bedre ut her. Kanskje jeg får litt ekstra energi av at det er ryddig også. Jeg håper bare jeg klarer å holde det sånn fordi det er så mye koseligere med et ryddig hjem.

Nå blir det hvertfall litt TV før jeg skal prøve å sove litt. I morgen blir det mest sannsynlig en liten tur hvis jeg ikke har tatt liv av beina mine. Så skal jeg få lagd noe middag, men det blir nok ikke stort mer enn det. Det er viktig å ta det litt rolig også. Jeg vet hvordan kroppen min blir om jeg ikke er litt forsiktig, men så kan man jo ikke bare slenge seg i stolen hele dagen heller. Hvertfall ikke hvis jeg faktisk har energi. Hos meg er jo det en ganske sjelden ting å ha. Derfor må man passe på å bruke den klokt når man først kan. Kanskje litt ekstremt i dag, men det var bare Så utrolig deilig å endelig føle seg litt ovenpå etter så mange måneder hvor jeg har kjempet for å få ork til å fungere i hverdagen. Jeg vedder på at jeg har lyst opp som et juletre i dag på grunn av mye energi, men det er jo bare bra. Det er godt å kunne føle seg sliten da. Det er godt å kjenne at man har brukt kroppen og være helt utslitt, men ennå ha energi igjen. Så hadde det ikke vært for fibromyalgi så ville jeg nok ha vasket og ryddet hele leiligheten i dag. Er det ikke det ene som stopper så er det det andre, men det er jeg så vant til. Jeg vil heller ha grusomme smerter i kroppen enn depresjon og angst. Fibroen vet jeg hvordan jeg skal håndtere og holde i sjakk. Selvom man gjerne skulle vært helt frisk. Jeg håper bare jeg føler meg like bra i morgen som det jeg har gjort i dag, etter gåturen. For denne følelsen er helt fantastisk! Livet har virkelig smilt til meg i dag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg