Alt blir bedre med litt lys

Så tenner vi 2 lys i kveld. Vi tenner de for håp og glede. De står og skinner for seg selv og oss som er til stede. Så tenner vi 2 lys i kveld. Vi tenner dem for håp og glede. 

Ja, da var vi kommet til 2 søndag i advent allerede. 6. desember og julen nærmer seg med stormskritt. Det er en utrolig vakker tid vi er inne i. Så mye koselig som skjer i alles hjem. Vi baker, pynter, synger julesanger, ser på julefilmer og spiser god mat. Julen er en tid for å glede andre og det er nøyaktig det jeg prøver på, men jeg glemmer heller ikke å glede meg selv.

I dag valgte jeg derfor å fylle stua med levende lys og skru av taklyset. For dagen i dag har vært fylt med magesmerter og sengeliggende uten å orke å gjøre noe. Så nå skal jeg slappe av og kose meg resten av kvelden nå som smertene har gitt seg. Det tok jo bare 3 timer…

Som dere ser så er det veldig vakkert her i stua mi og sånn kommer jeg til å la det stå helt til jeg orker å reise meg igjen. Med levende lys og koselige LED lys om hverandre. I tillegg har jeg både juletreet og stjerna i vinduet på. Den vakre stjernen fra bestemor. Det er noe jeg håper at jeg har for alltid.

Det er så koselig å bare sitte her og se meg rundt, se på landsbyen på benken som lyser opp, alle de nydelige julekulene på juletreet og flammene på stearinlysene. Og ikke minst de vakre rosene på bordet. Så mye vakkert å se på og det er ekstra koselig når jeg ikke orker noe annet.

Forhåpentligvis er jeg tilbake igjen med masse energi og bakelyst i morgen. Om jeg føler meg bedre i morgen så skal jeg hvertfall prøve å få bakt 2-3 ting til.

Også er det én ting jeg ser at jeg vil forandre på til neste jul og det er julelandsbyen min. Den hvite delen er veldig flott og lyser godt opp, mens den rød delen er ganske dyster. Så enten må den rød delen få flere bygg og sånt som lyser eller så må jeg ha kun hvit og sølv på benken fordi det er jo hele poenget med å ha julebyen her, den skal lyse opp. Heldigvis er det et helt år til så jeg har god tid til å finne på noe. Koselig er det jo uansett.

Følg gjerne bloggen på facebook HER om du vil ha mer julestemning fra bloggen min.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg