Mat, jul og mye mer

Planene for dagen i dag har jeg jo delvis fortalt om allerede. Jeg må jo få satt inn alle varene jeg har bestilt til i dag. Noe av det er spesielt til julen så jeg har så vidt begynt med julehandelen. Det er også mel, margarin osv. sånn at jeg kan starte å bake julekaker og dele masse gode oppskrifter med dere, men det er mest middager. Så jeg tenkte at når alt jeg har handlet har kommet så skal dere få se noe av det. Mest fokus på ting man kan nyte nå mot juletider. Det blir en god del tid på kjøkkenet i dag og når jeg har fått varene så finner dere ut nøyaktig hvorfor, men det blir litt senere i dag.

Jeg tror ikke at jeg kommer til å ha så veldig mye mer energi i kroppen etter alt jeg må gjøre på kjøkkenet, men man vet jo aldri. I såfall skal jeg få lagt sammen alle klærne på tørkestativet og rydde litt i gangen. Det er hvertfall ting jeg har veldig lyst til å få gjort så vi får se hvordan ryggen og beina mine er etter alt det andre jeg MÅ gjøre. Jeg har jo fått gjort ganske mye de siste dagene.

Det blir ikke baking i dag. Jeg håpet egentlig å begynne i dag, men så kom jeg på at det er andre ting som må gjøres så baking får jeg ta litt senere denne uka. For jeg har virkelig lyst til å komme i gang med julekake nå. Vel, jeg har jo for så vidt hatt lyst til det ganske lenge nå. Og jeg tror at hvis jeg ikke hadde begynt så tidlig med å pynte til jul og lage masse julepynt så hadde jeg nok aldri kommet i mål med alt sammen i tide. Så jeg er veldig glad for at jeg begynte så tidlig som jeg gjorde. Det har også gitt meg mye glede og jeg føler at jeg klarer meg mye bedre psykisk nå som jeg har fått holdt på med alt dette. Derfor gleder jeg meg veldig til å komme i gang med bakingen. Det blir bare ikke helt ennå, men jeg har hvertfall fått skrivd ned alle oppskriftene jeg trenger og mer enn det også.

Frem til maten er her så tenker jeg at det blir ganske rolig. Jeg vil ikke bruke opp energien på andre ting nå fordi jeg vet at dette vil kreve ganske mye. Det blir fint å dele alt jeg skal med dere da. Kanskje dere får noen idéer til noe dere kan kose dere med i julen. Denne julen har jeg hvertfall tenkt til å kjøpe inn alt mulig godt som jeg og samboeren min kan kose oss med. Enten det er god mat, pålegg, frukt, drikke eller godteri. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å gjøre dette til den beste julen.

For dere som har fulgt bloggen min lenge så fikk dere med dere at samboeren min var syk i en veldig lang periode i fjor. Dette inkluderte hele julen. Så jeg krysser fingrene og håper at denne julen blir bedre for han og at vi kan kose oss masse sammen i den flotte tiden vi har foran oss. Siden denne julen blir her hjemme så vil jeg gjøre alt for at den skal bli perfekt. Så da er det bare å følge med så får dere etterhvert høre om alle planene, gode oppskrifter, fine filmer og alt annet som skjer nå fremover.

Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg