6 bøker på 1 år

I fjor begynte jeg så vidt å lese. Før det har jeg ikke vært interessert i å bruke tiden min på lesing. Om det er fordi jeg leste feil bøker eller om det bare er fordi jeg har blitt eldre, aner jeg ikke. Uansett så har jeg lest noen bøker i løpet av året som hat gått. Den første boka jeg kjøpte var faktisk Sophie Elise sin bok Elsk Meg. Etter å ha lest den så ville jeg lese mer. Jeg fant nye bøker jeg hadde lyst til å lese og kjøpte en og en bok.

Siden jeg har fått lest noen bøker nå så tenkte jeg at det kunne vært gøy å lage et innlegg om de bøkene. Jeg har sikkert nevnt dem på bloggen før, men nå skal dere få se dem samlet i et innlegg. Også tenkte jeg å skrive litt om hver bok og min mening. Kanskje det er en bok du kunne tenkt deg eller allerede har lest. Uansett tror jeg dette kan bli veldig gøy å skrive om og dele med dere. Det er 6 bøker. Nei, det er ikke mange. Jeg hadde en veldig lang periode der jeg ikke orket å lese. Når jeg hadde lest en bok og skulle begynne på en annen så orket jeg ikke. Det var da jeg var på mitt verste psykisk, men leseglede er jo tilbake nå og forhåpentligvis holder den seg her. Jeg liker virkelig å lese. Det er en hel verden å utforske i en bok. Her er bøkene jeg har lest og jeg likte dem alle sammen. For når jeg velger en bok så leser jeg alltid om den først sånn at jeg vet hva den handler om.

Okay. De 3 første bøkene er de 3 første jeg har kjøpt. Dette er bøker jeg kommer til å ta vare på for alltid. Mulig jeg leser dem igjen om et par år.

Her er Sophie Elise sine bøker Forbilde og Elsk Meg. I tillegg er det Anniken (Anijor) sin bok Bare En Natt Til. Bøker om deres liv, deres innerste tanker og følelser. Jeg syns det er veldig spennende og flott når unge kvinner tørr å skrive om sine egne liv, åpne seg på denne måten og gjøre seg så sårbare fordi dem har noe de ønsker å fortelle. Det er historier andre jenter kan kjenne seg igjen i. Derfor syns jeg disse bøkene er bra og derfor anbefaler jeg dem til andre der ute som har gått igjennom mobbing og dårlig forhold. Disse bøkene har hjulpet meg igjennom en del ting. Kanskje de kan hjelpe flere.

Jeg kommer definnetivt til å kjøpe de neste bøkene!

De 3 siste bøkene er litt annerledes kan man si. De forrige handler om mobbing og kjærlighet. Her har vi 3 ulike bøker som virkelig har gitt meg mye. Først har vi den siste boka jeg leste som er Gro-Helen Tørum sin bok Sjaman På Høye Hæler. Den handler om hennes liv og hvordan hun oppdaget at hun hadde evnen til å kommunisere med den andre siden, men det er også så mye mer enn det. Hun forteller om hele livet sitt og det var litt av en reise å være med på.

Boken i midten er av Øystein Morten og den heter Jakten På Olav Den Hellige. Dette er en bok som reiser tilbake i tid og forteller om Olav og alt han gjorde. Hele hans reise, hvem han møtte og hvor han dro. Alt ut i fra bevisene som er blitt samlet opp. Dette er noe jeg syns er veldig spennende å lese om. Vi får også høre om eventyrene som forfatteren er på for å samle inn all av fakta til boken. Hvis du syns vikingtiden er et spennende tema så er dette boka for deg.

Den siste boka er av Kristine Storli Henningsen og boka heter Den Som Elsker Deg Høyt. Siden dette er en historie og ikke faktabok så vil jeg ikke røpe alt for mye. Jeg kan si såpass at det er en bok med mysterium, spenning og et drap som må løses. Det er en bok jeg ikke hadde lyst til å legge fra meg og faktisk en bok jeg hadde veldig lyst på etter å ha sett en liten video på facebook om den. Spenningen som ble fortalt om på videoen var nøyaktig den jeg fikk av å lese boka. Helt fantastisk.

Det var altså alle bøkene jeg har lest i løpet av 1 år. Jeg hadde sikkert lest mange flere om det ikke var for at psyken min ødela alt. Nå har jeg hvertfall mange gode bøker som venter på å bli lest og jeg holder jo på med en bok akkurat nå. Så egentlig er det bare å vente og se så vil det komme flere slike innlegg. Det har vært så utrolig gøy å lese, men også dele bøkene på bloggen. Og selvfølgelig har jeg lyst på mange, mange flere bøker. Jeg har virkelig blitt bitt av basillen og jeg elsker å lese. Lurer på hvilken bok jeg skal velge etter den jeg holder på med nå.

Ikke glem å følge facebooksiden til bloggen HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg