5 ting jeg vil så

Jeg finner stadig nye ting jeg kunne tenkt meg å prøve og så. Det er jo så mye godt. Også er det jo veldig spennende å se om det faktisk blir noe av og hvor stort det blir. Hvis det får nok næring og god plass på et solfylt sted så kan man jo faktisk få ganske flotte grønnsaker. Her er hvertfall 5 nye ting jeg kunne tenkt meg å prøve å så:

1. Purre. Jeg har jo ikke sådd purre før, men vårløk har jeg jo prøvd. Purre er jo noe som trenger en del plass, men det hadde jo vært veldig gøy å prøvd en gang. Nå bruker jeg ikke så mye purre til vanlig, men hvis jeg skal dyrke det så må jeg jo finne noen skikkelig gode oppskrifter jeg kan bruke purre i.

2. Mais. Det hadde vært kjempe gøy å fått mais til å vokse, men da må man jo ha en hage. Man trenger jo ikke så stort område, men de trenger jo en del plass og de blir ganske høye. Allikevel er dette noe jeg har veldig lyst til å prøve en gang. Jeg har faktisk hatt lyst til å prøve dette i flere år. En dag skal jeg gjøre det, bare for å ha prøvd.

3. Kålrabi. Jeg er jo veldig glad i kålrabistappe så dette hadde jo faktisk vært veldig genialt å fått til. Nå kan jeg til og med sitte å bare gomle på det uten noe, helt rått også. Den har en så utrolig god smak. I tillegg til det så har jeg lagd pizza ut av kålrabi også. Utrolig godt. Så den har jo faktisk flere bruksområder. Dette må jeg prøve en dag.

 

4. Blomkål. Ja, det er jo hvertfall noe jeg kan like å ha i hagen. Ut av den kan jeg jo lage suppe f.eks. Jeg kan også dampe/koke den og ha som tilbehør til middagen. Det ville vært gøy å prøvde og så dette også. Jeg har absolutt lyst til å få til det en dag.

5. Paprika (gul, oransj og grønn). Nå har jeg jo kun hatt rød paprika i huset fordi den til first price er billigst, men jeg hadde definnetivt kjøpt de andre fargene og betalt litt mer bare for å få planter med andre farger på paprikaen. De smaker jo også annerledes. Gul er egentlig min favoritt. Den har en utrolig god smak. Kanskje det skal bli neste prosjekt, så frø fra gul paprika.

Jeg har mye jeg ønsker å prøve ut og jeg får egentlig ikke helt bestemt meg hva jeg skal ta som neste prosjekt. Uansett hva det blir så kommer det hvertfall til å bli både spennende og gøy. Jeg syns jo det er veldig gøy å dele alle mine planteprosjekter med dere. Vi får se hva det neste blir. Jeg er hvertfall ikke ferdig med å så frø riktig enda. Det kommer alltid noe nytt og spennende opp i hodet mitt som jeg har lyst til å prøve.

Noen av de over du kunne tenkt deg å prøve? 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg