5 ting du kan gjøre når du kjeder deg

Å kjede seg er noe man gjerne vil unngå, særlig når man er ung. Det skal alltid være noe å gjøre og hvis det ikke er det så blir det kjedelig og man går rundt å tenker på hva man kan gjøre, men ingenting frister. Så hva skal man egentlig gjøre for å unngå og kjede seg? Vel, jeg har et par idéer som kanskje kan hjelpe. Når jeg ikke hadde noe å finne på og ingen å være med (noe som skjedde ganske ofte) så husker jeg at det satt en kjip følelse inni meg som ikke ville gi slipp. Så jeg gikk meg en tur. Som regel gikk jeg opp i skogen for å være i fred, men jeg kunne også gå lange turer langs veien. Musikken var alltid på øret og humøret mitt lettet. Med musikk og frisk luft så var det en helt annen verden der ute. Jeg fikk lov til å være i fred fordi der jeg gikk var aldri de i klassen. Det er jo så klart mange andre måter å slippe og kjede seg på. Heldigvis har mange også venner og sport. Jeg hadde ingen av delene mesteparten av oppveksten. Så her er noen tips til dere som har det slik jeg hadde det og ikke kan ringe en venn eller dra på trening.

1. Finn en hobby du liker. Det kan være gaming, lesing, tegning, maling, scrapbooking osv. Hva er du god til og hva kan du bruke tiden din på som kan være gøy?

2. Trene. Selvom du ikke kan drive med sport så betyr ikke det at du ikke kan holde deg i form. Gå turer i skogen, ta deg en joggetur eller driv med styrketrening.

3. Om du har hund så kan du jo gå turer med den. Hvis ikke kan du spørre en nabo om du kan låne deres hund og gå turer. Kanskje er det en eldre mann eller dame som begynner å slite med å gå turene som hunden trenger. Da kan du være til god hjelp for denne eldre mannen eller kvinnen. Det vil bli satt pris på og du vil ha noe å gjøre. Kanskje du til og med vil føle deg bedre siden du hjelper noen andre.

4. Kanskje du kan få med deg et eller flere familiemedlemmer og spille et spill. Når jeg bodde hjemme så spilte vi mye yatzy og monopol. Det er mye bedre å spille brettspill med familien enn å sitte og kjede seg.

5. Eller vil du kanskje begynne å blogge, ta bilder til instagram eller lager youtubevideoer. Da er det bare å sette i gang. Bare husk at hvis du virkelig vil sette deg inn i det og bli god på det så vil det kreve ganske mye tid og energi.

Hvorfor kjede deg når du kan gjøre noe av det som står ovenfor? Jeg har lært at det å kjede seg er sunt  men jeg har ikke veldig mye tid til å kjede meg. Som regel bruker jeg tiden min på bloggen, men også lesing, youtube og tv. Når jeg ikke har noe å gjøre så er det bare deilig og avslappende. Enten så er det en av tegnene på å bli voksen eller så har jeg bare slitt ut kroppen så mye at det å stirre i taket ikke føles så ille lengre. Uansett er det veldig fint å ha 30 minutter av dagen til å bare slappe av.

Folk vil sikkert tenke at jeg går bare hjemme så jeg kan jo bare slappe av når jeg vil, men sånn er det faktisk ikke. Først og fremst har jeg ting å gjøre her hjemme. Noe som kalles husarbeid. Jeg har en blogg jeg tar veldig seriøs fordi jeg syns det å blogge er gøy og det gir meg så mye glede. Så må jeg jo lage middag hver dag som tapper en del krefter. Når jeg trenger å slappe av så ser jeg som regel på youtube eller Netflix og vi vet alle hvor fort tiden går da. Så det er faktisk ikke noe tid igjen for meg å kjede meg, kun hvile. Jeg kan bli rastløs, men som regel går jeg en tur eller finner på noe å gjøre. Enten det er å lese en bok eller tegne. Det finnes alltid noe å gjøre. Så neste gang du sitter og ikke vet hva du skal fylle tiden med så kanskje du skal gjøre noe av det som jeg har nevnt over her.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg