4 ting jeg har lyst til å gjøre i sommer

Det er en del ting jeg har lyst til å gjøre før snøen og vinteren kommer og ødelegger alt. Vinteren er så ille både på psyken og fibromyalgien så det er noe jeg helst ikke vil tenke på. Også vil jeg derfor få mest mulig ut av tiden før det. Jeg har noen ønsker for sommeren/høsten og tenkte jeg skulle dele de med dere. Nå skal vi jo til Bergen og vi kommer til å finne på mye koselig der, men jeg allikevel mye på ønskelisten som ikke er så langt unna eller som er så dyrt. Vel, hvis vi utelukker Kristiansand dyrepark. Det vet jeg jo ikke blir noe av nå som vi har en annen stor tur planlagt og det er helt greit. Det er jo ikke sånn at dyreparken går noe sted. Desutten har jeg jo vært i dyreparken flere ganger. Bergen er jo noe helt nytt så når vi skulle velge mellom de to stedene så var valget veldig lett for min del.

Nå er det jo mye annet man kan gjøre i løpet av sommeren og jeg har allerede lista klar for hva jeg har lyst til å finne på etter at vi har vært i Bergen. Her er min liste over ting å gjøre:

1. Tusenfryd. Nå har jo dem endelig åpnet og jeg har jo selvfølgelig veldig lyst til å dra dit. Vi har snakket om det og jeg håper vi kan få til en tur dit i løpet av de neste månedene. Jeg er jo ganske pysete når det kommer til karuseller, men det er jo fordi jeg er så redd for å kaste opp eller svime av. Når jeg tok ragnaråkk sammen med venninna mi så kjente jeg at jeg ble ganske svimmel når vi gikk inn i tunnelen. Allikevel er det en av de få attraksjonene jeg har veldig lyst til å ta. Så er det jo Thor og Tømmerenna. Men for meg er det hele opplevelsen med Tusenfryd som frister. Kjøpe noe godt å spise, ta bilder og ta de få attraksjonene jeg tørr, om og om igjen. Og selvfølgelig må man jo kjøpe bilde når man tar tømmerenna. Så ja, det er veldig mye ved Tusenfryd som jeg virkelig lengter etter. Vi får se hva som skjer.

2. Museum. Oslo har jo mange flotte museumer og jeg elsker jo å gå å se på sånt. Alt fra malerier til gamle vikingfunn. Det er så spennende og utrolig gøy å dra på museumer. Det er jo så klart noe man kan gjøre når som helst, men jeg håper at vi får til hvertfall 1 museum før høsten er her. Det er jo ikke dyrt og det er jo så fint å gå rundt. F.eks vikingskipsmuseet. Der kan man se hvordan vikingskipene så ut, alt dem har funnet av bein og ting. Det er jo Norge sin historie det er snakk om og det er ganske fascinerende i mine øyne hvertfall. Jeg var der med skolen for mange år siden og jeg syns deg var veldig spennende. Nå vet jeg mye mer om historien etter å ha lest en del fakta og boka jeg har om Olav den hellige. Å dra tilbake til museumet nå vil være en mer spennende enn det var den gang. Også var jeg såpass ung så jeg husker jo ikke så mye heller. Planen har vært å dra dit, men jeg har aldri kommet så langt. Håper vi får det til snart.

3. Jeg har jo veldig lyst til å se parkene i Oslo. Jeg har ikke engang sett hele slottsparken, bare foran. Det er mange fine parker i Oslo, det vet jeg jo. Derfor håper jeg at i sommer så kan vi ta oss en liten gåtur i en av parkene. Kanskje sette oss ned og spise noe godt. Nyte naturen rundt. Ja, bare nyte parken rett og slett.

4. Også er det jo mange flotte restauranter i Oslo som jeg ikke har hatt råd til å besøke før, men kanskje vi kan dra ut å spise litt oftere. Som regel har vi endt opp med mcern, men det er jo så mye annet og bedre enn mcern. Nå har vi jo spist på Fridays og det var utrolig godt. Så kanskje bruke mer på å spise ute og mindre på fastfood, godteri og surr.

Det var en liten liste over ting jeg har veldig lyst til å gjøre i sommer/høst. Noe går jo ann å gjøre hele året, andre ting må gjøres i sommer. Vi får se hva vi får til. Dette er jo bare en liste over ting man kan gjøre rundt her og som jeg syns høres gøy ut. Også er det jo godt å komme seg litt ut uten at det skal koste så alt for mye. Museum og parker er jo et godt alternativ da.

Har du andre spennende ting å gjøre i Oslo så kom gjerne med forslag i kommentarfeltet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg