4 enkle, raske middager

Om du er som meg så vil du nok sette pris på noen idèer til hva man kan ha til middag. For det er faktisk ikke alltid like lett å finne på middager. Noen ganger vil du bare ha noe lett som man kan slenge sammen på 1-2-3 og andre ganger vil man ha noe smakfullt og fint. I dette innlegg har jeg lyst til å komme med noen helt enkle middager som også smaker veldig godt. For er det en ting som jeg har lært så er det at veldig mange ikke ønsker å bruke masse tid på middagen, men de vil allikevel at det skal smake godt og være sunt. Så hva skal man da finne på? Vel, jeg kan ikke si at jeg er så veldig sunn av meg, men noen retter er hvertfall sunnere enn andre. Enkle er dem hvertfall og for noen er det viktigst. Så la oss ta en titt på listen over lette middager du kan slenge sammen på kort tid.

Salater er jo ganske enkelt og greit. Og man kan jo lage utrolig mange forskjellige typer salater. F.eks kan man har kyllingsalat med pestopasta. Eller kanskje du er mer glad i ost og skinkesalat. Har du noen rester fra taco så kan du jo lage tacosalat. Man kan også bruke egg, reker, bacon, spekeskinke, nøtter, restekjøtt og mye annet. Det er egentlig bare å putte oppi det man liker eller har liggende. Min favoritt salat består av isbergsalat, tomat, agurk, paprika, mais, kylling, fetaost, pestopasta og kidneybønner.

Pastaretter finnes det jo mange typer av. Noen kan man kjøpe ferdig, men jeg liker å lage ting fra bunnen av. F.eks er jeg veldig glad i pestopasta med kokte egg, tomat og paprika kappet i biter og blandet inn. Jeg liker også spagetti, kjøttdeig med tomatbønner. Da steker man kjøttdeigen og blander tomatbønnene med kjøttdeigen. Man kan også bruke first price sin pastasaus på glass i stedefor tomatbønner. Så ja, pastaretter er det drøssevis av.

Pølse og potetstappe er noe jeg har spist mye av som barn. Enten man ønsker å steke røkte kjøttpølser eller man vil koke wienerpølser så er det hvertfall en veldig enkel og rask midadg. Om du ønsker noe ekstra godt kan du steke pølsebiter og blande med potetmos. Legge det i en ildfast form med ost på toppen også steke det i ovnen til osten er gylden. Det tar litt lengre tid, men gud så godt!

Grillet kylling er jo også utrolig godt. Man kan enten ha loff/baguett til eller man kan lage en salat å ha ved siden av. Uansett er jo det en veldig lett middag. Særlig hvis man kjøper den varm fra butikken så kan man jo spise den med en gang man kommer hjem eller kanskje om du skal på en liten tur. Og er det noe kylling igjen så kan man jo ha det i salat neste dag f.eks.

Ja, her har dere altså 4 gode og enkle middager som heller ikke tar lang tid å lage. Perfekt om man har litt dårlig tid eller bare ikke orker å stå og lage middag akkurat den dagen. Hvorfor spise frossenpizza når du kan slenge sammen en av disse gode middagene?

Om du ønkser flere tips kan du følge bloggen på facebook HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg