2 uker til neste gang

At jeg skulle klare å holde meg til havregrøt og i det hele tatt klare å spise frokost syns jeg er ganske sprøtt, men også veldig fantastisk. Det er jo ikke så vanskelig når man har så god frokost da, men det føles så rart at jeg har klart å komme dit og faktisk liker å leve slik. Samtidig føler jeg meg lettet over å ikke måtte krangle i meg frokost og sitte her med en kvalm følelse fordi det er noe jeg egentlig ikke klarer å dytte ned. Nå gleder jeg meg jo til frokost. Jeg ligger jo i senga og tenker at nå må jeg komme meg opp sånn at jeg kan få lagd frokost. Sprøtt hvor mye man kan endre livet bare man finner noe man virkelig liker.

Mine nye venner i livet har blitt havregrøt og smoothie. Det er 2 ting jeg aldri trodde kom til å bli en del av min hverdag og nå sitter jeg her med en stor bolle havregrøt og koser meg. Tanken på hvor mye livet mitt har forandret seg i år gjør meg så ufattelig glad. Jeg har alltid ønsket meg et sunnere liv og finne en bedre hverdag. Plutselig så står jeg midt i det og aner egentlig ikke hvordan jeg har klart å få til det.

I går spiste jeg jo godteri og det var siste dagen jeg fikk lov (av meg selv) til å røre noe som helst av godteri. Så det ble jo litt ekstra koselig. Det er lenge siden det har smakt så godt og det gjør det jo enda lettere å fortsette denne 2 ukers planen uten godteri. Jeg har klart det 1 gang og jeg kan klare det igjen. Nå gjelder det bare å finne på masse koselig som holder meg opptatt og spise lite, men ofte sånn at søtsuget ikke slår meg ned. Så da får vi se hvordan dette går.

Jeg har noen små tips til hvordan jeg kan holde meg unna godteri og det er å spise ting man syns er godt. For eksempel spiser jeg frukt (moreller, tomater, nektarin, jordbær). Også tar jeg alltid smoothie når jeg føler at jeg trenger noe søtt. Jeg spiser også egg (eggehakk/omelett) om jeg trenger noe på kvelden. Ellers går det i kyllingvinger/klubber. Det har alltid vært viktig for meg å ha mat som jeg virkelig liker, men det har jo ikke alltid vært så lett. Nå som jeg endelig har funnet den balansen så er det jo mye lettere å holde seg unna godteri. Problemet er bare at når jeg først spiser godteri så er det vanskelig å la være. Så det får blir neste ting jeg jobber med. Akkurat nå har jeg mer enn nok med denne 2 ukers planen.

Noe annet jeg har klart å holde meg unna en god del fra er brus. Nå drikker jeg cola zero så jeg får ikke noe sukker fra det, men det er allikevel greit å ikke drikke for mye. Så i løpet av 2 uker har jeg drukket 1L brus. Det er jeg ganske stolt av. Så får vi se om jeg klarer å være like flink disse 2 ukene som kommer nå.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg