2 nye planter

Plantasjen hadde jo salg på grønnsakplanter og det kunne jeg jo ikke gå glipp av. Så jeg handlet 2 nye planter som jeg virkelig elsker. Jeg fikk dem for noen dager siden, men jeg hadde lyst til å se hvordan det gikk med dem etter at de hadde kommet hit. Nå som jeg har hatt dem i noen dager så ser det ut som den trives ganske greit. De plantene jeg kjøpte var en paprikaplante og en sitrusplante. Disse to kan jeg jo ha til neste år også om jeg er heldig og behandler dem godt. Faktisk kan citrusplanten holde i mange år om jeg er riktig heldig. Så her er det bare å krysse fingrene og håpe at de får det bra her. Jeg har satt sitrusplanten ved kjøkkenvinduet, mens paprikaplanten står ute i hagen. Og sånn ser dem ut nå.

Som dere ser så kom paprikaplanten med ganske mange paprikaer. Jeg har ikke prøvd dem ut ennå, men det kan jeg jo gjøre når som helst nå. De er jo modne. Og dere ser kanskje at dette ikke er vanlig paprika. Faktisk er det snackspaprika. Så om jeg har lyst på noe, men ikke er så sulten at jeg vil lage meg noe mat er det jo veldig kjekt med denne planten. Det er selvsagt litt kjipt at det ikke er den paprikaplanten jeg sådde fra frø, men forhåpentligvis vil det skje neste år. Krysser hvertfall fingrene for at de frøene jeg har kjøpt er bedre enn de jeg sådde fra butikkpaprika (ikke gjør det). I mellomtiden har jeg hvertfall denne paprikaplanten å stelle og det er jeg veldig glad for. Jeg har savnet noe litt mer spennende enn tomater og nå har jeg det. Ikke at tomatplantene mine ikke er spennende. De vokser jo snart igjennom taket, men det er litt kjedelig med kun tomatplanter og ikke noe annet. Vel, utenom den halvdøde agurkplanten jeg prøver å vekke til live. Nå kan vi hvertfall følge disse to nye, spennende plantene i tillegg. Det kan jo bli veldig spennende og gøy.

Lyst til å følge med på disse plantene og de andre jeg har? Følg gruppen til bloggen på facebook. Linken finner du under her. Da får du varsel når et nytt innlegg er ute med masse bilder og hva som har skjedd, hver uke.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Så utrolig gøy! Visste ikke at man kunne gro paprika selv en gang jeg. Blir nesten fristet til å skaffe meg en selv 🙂

      1. Jeg hadde 3 paprikaplanter i vinter, men siden de var frø i butikkjøpt paprika så ble det masse smarte prikker/dyr på dem. Så jeg anbefaler å kjøpe plante/frø. Det var så kjipt å kaste den ene som hadde fått en paprika. 🥺 Men ja, det er fult mulig å dyrke paprika selv og det er kjempe gøy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg