17. Mai er vi så glad i…

Det er en veldig annerledes feiring i år, men det var det jo i fjor også. I fjor fikk vi i det minste se veteranbiler kjøre forbi i gatene her. Hvordan det blir i år er vist veldig usikkert, men jeg håper virkelig at vi får se det i år også. Jeg syns det reddet hele 17. Mai feiringen for min del. Det gjorde meg så glad å se at de hadde pyntet både seg og bilene. Traktorer kom med grankvist, høyballer og sløyfebånd. Om det kommer i dag så blir jeg veldig glad. Hvis ikke så kommer jeg til å bli veldig skuffet fordi dette handler ikke om at folk ikke har lyst til å gjøre dette, men om smittevern. Tankene mine blir da “så vi skal ikke få stå utenfor husene våres og se bilene kjøre forbi, men vi kan stå i lange køer på polet?”. For meg gir ikke det mening. Derfor krysser jeg fingrene og håper at dem tenker seg om to ganger før dem velger å begrense slike ting, men lar folk stå i kø utenfor polet.

I en slik tid vi er inne i så trenger vi virkelig å få spredd litt glede. Når jeg leste at det var usikkert om dem kom til å kjøre samme ruten som i fjor så ble jeg skikkelig lei meg. Dette er noe jeg har håpet på og gledet meg masse til å se. Så alt jeg kan gjøre nå er å krysse fingrene og håpe at de kommer kjørende forbi her mellom kl.13:00 og 16:00.

Utenom det så blir det god mat. Vi skal spise grillmat som ikke blir grillet (for det har vi ikke), men stekt i pannen. Med ris og potetsalat så kommer det til å bli kjempe godt. Også har vi jo en nydelig  hjemmelagd pavlova å kose oss med. En bra dag skal det nok bli uansett, men om det kommer til å føles som 17. Mai får vi se på. Jeg bare krysser fingrene og håper at jeg får med meg dette 17. Mai-toget med fine biler.

Vi får bare ta et minutt av gangen og gjøre det beste ut av dagen, slik vi gjør med alle dager. Også vil jeg ønske alle sammen en riktig god 17. Mai feiring. Hipp hipp hurra!

Hva ser din 17. Mai ut?

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg