Kakebaking og kjærestetid

da blir det en liten oppdatering på hva som har skjedd i helgen og hva som skjer i dag. For i går ble det ikke mye blogging om hva vi har gjort. Det har vært så mye annet jeg har hatt lyst til å skrive om så det har jo blitt mye fokus på nettopp det. Nå skal dere få høre om gårsdagen og hva planen er for dagen i dag.

Gårsdagen
Gubben og jeg brukte en god del tid på kjøkkenet i går fordi gubben hadde lagd pepperkakedeig på lørdag og jeg hadde lagd krumkakerøre. Så da måtte man jo få unna litt av det. krumkakejernet er jo ikke våres så det var jo viktig å få unnagjort. Nå har vi en god del krumkaker og det blir ikke å lage mer nå så da er det bare å pakke ned jernet og tenke på neste kakesort som skal lages. jeg har 3 ting til som skal lages, men så er jeg ferdig med julekaker.

Gubben hadde jo lagd pepperkakedeig og da begynte vi å kjevle, stanse ut og steke pepperkaker. det kommer ikke noe bilder av dette enda for vi har brukt de nye pepperkakeformene som vi kjøpte her om dagen og de må pyntes. I tillegg har jeg stått å lagd noen pepperkaker som skal brukes som juletrepynt og litt sånt så det blir mye som skal pyntes før jeg kan vise dere bilder. Så da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet og ha noe å glede seg til fremover kanskje. For jeg har lyst til å lage en glasur som faktisk går an å pynte med og lage tynne streker med. Om dere sitter med en god oppskrift på dette så hadde jeg blitt veldig takknemlig.

Ellers så ble dagen ganske rolig og vi satt å koste oss med julebrus og gode kjøttboller til middag. Det ble litt godteri og tv på kvelden. Egentlig en veldig koselig og fin dag. Vi fikk jo unna en god del så jeg er veldig glad for det. Vi er jo allerede på 10. Desember og tiden går fort til julaften og romjulen. Vi prøver å finne noen som selger juletrær, men foreløpig så er det ikke tid for det. Jeg håper jo det ikke er alt for lenge før vi får inn et juletre, men vi får se.

Dagen i dag
I dag skal vi få stekt resten av pepperkakene og jeg håper jo at jeg kan få begynt å pyntet noen av pepperkakene eller kanskje får unna litt klesvask i det minste. Kanskje det blir litt trening i løpet av dagen også. Så blir det å lage noe middag og litt sånn. Jeg har egentlig ikke satt opp en plan på hvordan dagen blir, men jeg skal hvertfall ikke sitte i sofaen i hele dag! Jeg kjenner at jeg må ha noe å gjøre i dag og jeg tror det er viktig å få koblet litt av. Nå skal jeg først og fremst starte dagen med litt frokost og så får vi se hvordan dagen blir.

Hva MÅ dere bake til jul?

2 kommentarer
    1. Tynn lefse og sirupsnipper må jeg ha til jul og selvfølgelig julekake.
      Håper det går bra med deg 😊😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg