Du vet du har hund når…

Vi har jo hatt store hunder og små, men uansett om de er store eller små så er det mye felles som følger med når man har hund. I de aller fleste tilfeller følger det med mye forskjellig og her er noen av tingen. for du vet du har hund når…

– Du aldri har en sofa eller klær uten hår.
– Du aldri er alene, men har alltid selskap.
– Du må ut uansett vær.
– Du har bæsjeposer i alle lommer og vesker.
– Du plutselig ikke kan ha maten i fred, men deler gjerne pølse/kylling/laks med hunden som tigger ved siden av deg.
– Du plutselig er vant til å få hår i munnen uten å brekke deg eller i det hele tatt reagere.
– Du alltid har en bestevenn som bare vil deg godt.
– Du må tenke på hvor du setter fra deg mat og godteri.
– Du kommer hjem til en varm velkomst.
– Du har masse bilder av hunden på veggen og mobilen/PCen/kameraet.
– Du må støvsuge hver dag.
– Du må dele senga med flere enn gubben.
– Du får dårlig samvittighet av å forlate huset og hunden.
– Du alltid har hundegodt i nærheten.
– Du har hundeleker rundt i hagen.

Det er sikkert mye, mye mer også som jeg ikke har fått med. Å ha hund er hvertfall det beste som har skjedd meg. Et liv uten en hund ville vært ensomt og tomt nå som jeg har denne lille gutten. Han er utrolig mye selskap i og er alltid der når jeg er trist. Han kommer bort til meg og vil trøste meg når jeg gråter og har det vondt. Han er alltid glad og full av glede. Han betyr alt for meg og når det har skjedd noe med han eller han har tatt seg en liten tur så har hjertet mitt stoppet opp. Jeg har lært å holde øye med han og passe på hvor han er og hva han driver med hele tiden. Han er veldig glad i å møte nye mennesker og andre dyr. Han kommer over ens med alt og alle. Det beste kjæledyret vi har hatt. Jeg kan rett og slett ikke beskrive hvor godt det er å ha Oliver her i huset.

Har du kanskje noe å tilføye?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg