Naturen har ikke stått opp ennå

I dag våknet jeg ganske tidlig og det kjennes på kroppen. Det har vært en lang og tung natt. Det var vanskelig å sovne og jeg våknet jo så klart midt på natten i tillegg. Hadde det ikke vært for snøen ute så hadde jeg nok hatt en ganske kjip dag i dag, men her sitter jeg og nyter en stille morgen. I dag var planen å lage pepperkakedeig, ta bilde av tingene vi har kjøpt og så skal jeg bare slappe helt av. Det kommer ikke til å bli så veldig mye i dag, men det er jo godt å slappe litt av inni mellom også. Jeg kan sitte å se på den vakre utsikten fra sofaen med en kopp kaffe mocca. Slik er utsikten fra stuevinduet kl.09.00 på morgenen.

Dette er faktisk ikke et syn man blir lei av, hvertfall ikke jeg. Enten det er vinter, vår, sommer eller høst så er det alltid koselig å se ut vinduet. Nå er det ikke sånn at jeg sitter hjemme og ser ut av vinduet i timesvis hver dag, men når jeg skal slappe av og ikke orker å se/høre på tven så sitter jeg å ser ut. Den utsikten kunne jeg ikke vært foruten. Det er som om jeg får mer energi av å stoppe opp og nyte naturen utenfor vinduet. Ja, jeg vet jeg høres litt smågal ut nå, men det er sånn jeg føler det. Å se hvor rolig og vakkert det er ute blir nesten som terapi. Utsikten betyr alt for meg, særlig i perioder som nå.

Hva gjør du når du skal slappe av?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg