snøen daler ned til jul

da kom snøen tilbake. vi får håpe snøen holder seg her ut året. det hadde jo vært fint med en hvit jul og ha en hvit nyttårsfeiring. vi får bare smøre oss med tålmodighet og håpe at snøen daler ned, at temperaturene ikke stiger og at dagen fremover blir lysere. for å være helt ærlig så har det vært litt i det mørkeste laget den siste tiden. jeg er ikke noe glad i kulde, men skal det være kaldt så kan det jaggu være snø også så man faktisk kan måke og holde seg varm. også er det jo mye koseligere å sitte med en kopp te under teppet uten å svette i hjel. kaldt inne er jo ikke noe moro, men det skal ikke være 40°c heller. det er litt kos å sitte under teppet og se snøen lave ned, jeg skal innrømme det. selv om vinter + meg = deppa så må julen være hvit!

i går og i dag har gått til å handle litt julepynt og diverse som jeg tenkte å vise dere i løpet av morgendagen. det nytter ikke å ta bilder av det nå for det blir ikke noe bra bilder. så da får dere smøre dere med tålmodighet og glede dere til i morgen. vi fant mye fint både på Nille og på Europris. jeg gleder meg veldig til å vise dere alt det fine vi har kjøpt.

i tillegg tenkte jeg å gå ut i morgen å få tatt noen skikkelige vinterbilder som det jeg har brukt i dette innlegget. da det bildet ble tatt så hadde jo vinterens første snø kommet og så ble det varmt og den forsvant like fort som den hadde kommet. nå har det jo allerede kommet mye mer snø og det fortsetter å komme så jeg tror det kommer til å bli mange fine bilder i morgen.

når jeg ser ut nå så er hele landskapet dekket med snø og det er veldig pent. da gjelder det å få tatt noen bilder mens det er lyst i morgen. forhåpentligvis blir det bra bilder og jeg kan vise dere hvor flott det er her nå. det er en av de tingene jeg liker med å bo litt landlig. det er ikke masse biler utenfor der vi bor, snøen får ligge i fred og det er mye flott natur som har fått snø på seg. det er rett og slett som et julekort. det fineste med denne utsikten fra stuevinduet er trærne som henger litt med grenene fordi dem har tung snø på seg. granen er jo grønn, men nå har den også hvitt og den kombinasjonen er ubeskrivelig vakker. uansett årstid så er jo naturen nydelig å se på. det er hovedgrunnen til at jeg aldri kunne flyttet til byen. jeg må ha naturen rundt meg og en nydelig utsikt fra stuevinduet. de årene vi har bodd her så har jeg jo brukt mye av tiden min til å være hjemme og uten den vakre utsikten så ville det blitt ganske vanskelig å holde humøret oppe. selv da vi leide så var det flott utsikt og vi bodde jo midt inni skogen på Konnerud. jeg trives best der trærne får vokse og det ikke er mange som skriker og lager mye leven rundt meg.

så om du lurer på hvordan det ser ut i naturen rundt huset våres så er det bare å følge med. enten det snør eller ikke så blir det å ta med seg kameraet ut i morgen og få denne norske vinteren i bilder.

snør det hos deg?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg