Kaos som vanlig

Dagen startet litt sent her, men jeg har hvertfall fått ryddet inn og satt på oppvaskmaskinen. Nå tenkte jeg å vaske litt skittentøy og få lagt på resten av dukene som jrg ikke fikk på plass i går. Formen er ikke så bra i dag, men jeg får gjøre det i mitt tempo. Ting må gjøres selvom man ikke er i form. Nåt jeg bare er hjemme så går jo det ganske greit. Det er ingen å forholde seg til og eneste som MÅ gjøres er å gå ut med bikkja. Så da får vi se hva jeg får til i dag. I morgen skal jeg til legen og innen da må jeg hvertfall ha tatt en dusj.

Før noe som helst annet så skal jeg rydde stuebordet og sofaen. Så skal jeg finne igjen resten av julepynten for jeg vet at jeg har en gutt og ei jente som ikke står fremme. Det er så mye som skulle vært gjort. Jeg blir sliten bare av å tenke på det og har mest lyst til å legge meg tilbake i senga, men forhåpentligvis blir det bedre utover dagen.

Stjerna i vinduet er hvertfall på plass så det går jo fremover her. Det er bare det at jeg føler at det er noe som må gjøres hele tiden og da blir det så mye tanker i hodet. 5% av de tankene hadde vært mer enn nok.

Husk å sjekke tilbudene i butikkene, rydde ditt og datt, vanne plantene, klesvasken må bort, oppvasken må bort, lag flere julekaker, konfekt, julegaver, juletre, julemat, dekorere huset ferdig, tørke støv, støvsuge og vaske gulvene, hva skal vi ha til middag i dag, husk å ha servietter i serviettholderen, husk legetimen, når skal vi be folk, hva skal vi servere, har vi penger til jul, nå burde ting vært ferdig og hele huset burde vært ryddig og klart til jul.

Det er alt for mange tanker og alt for mye å gjøre for én person. Jeg er utslitt og egenrlig ganske lei, men jeg vet jo at når alt er ferdig så kan jeg slappe av og julestemningen kommer tilbake. Jeg føler at jeg sliter mer nå enn da jeg var på jobb, men det er jo ikke så rart egentlig. Man har en helt annen rolle på jobb enn når man er hjemme. Når man går mye av dagen alene hjemme så har man nok tid til å bruke hodet eller i mitt tilfelle så bruker hodet seg selv.

Kanskje vis jeg bare setter i gang med det som må gjøres, at det blir litt bedre. Vi kan jo håpe!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg