Byttet ut lerret med sponplate

Jeg gikk jo tom for lerret å male på her om dagen, men så kom jeg på at gubben hadde kappet opp sponplaterester fra da vi pusset på 2. etg. Disse fungerte ganske bra å male på så jeg brukte noen av dem i dag. Jeg har ikke blitt ferdig med alle jeg begynte på siden det tar litt tid for malingen å tørke, men jeg har gjort ferdig et som jeg ble veldig fornøyd med. Derfor har jeg lyst til å vise dere det. Som dere ser på bildet under så er det ganske enkelt, men jeg falt virkelig for dette. Teksten og alt ble ganske bra. Det er utrolig hva man kan gjøre med pensel og litt maling.

Jeg har sett en del sitater man får kjøpt i butikkene og de er ganske fine. Så jeg tenkte hvorfor ikke lage noen slike selv? Så jeg lagde først bakgrunn som er rosa og perlefarge. Jeg lot det ligge å tørke en stund så det var lettere å male tekstene etterpå. Dessuten sliter jeg veldig med skjelving i hendene når jeg skal konsentrere meg så da var det greit å støtte hånden på plata mens jeg malte. Resultatet ble jo ikke så verst. Jeg tenkte jeg skulle lage flere slike for det ser jo veldig pent ut. Om du ikke er så flink til å male, men ønsker å prøve selv så kan du også bruke en penn til å skrive med over malingen når den er helt tørr. Jeg har gjort det før og det blir også veldig fint. Det er jo nydelig dekor å henge på veggen eller sette i ramme og ha på en benk. Det finnes jo også mange fine sjablonger man kan bruke om man ønsker det. Det er bare å være kreative og bruke det man syns blir finest. Jeg har malt for hånd, men det er like fint uansett hva man gjør.

Kunne du tenkt deg å pynte opp med noe sånt?

6 kommentarer

Siste innlegg