tilbakeblikk på sommeren

Årets sommer har vært et eventyr i seg selv. Vi har opplevd så utrolig masse og gjort veldig mye spennende. Det har vært mye bygging og strev her hjemme, men også eventyrlige turer jeg aldri kommer til å glemme. Det har blitt mange flotte bilder i sommer og noen av disse ønsker jeg å legge ut her på bloggen for å mimre litt om en varmere hverdag. Nå som solen er erstattet med kulde og snart snø så er det alltid koselig å sitte under teppet i sofaen, ta frem pcen og se alt det fine vi har vært på. Det ble tur til Kristiansand for å dra til dyreparken og sove i bilen, noe som egentlig ikke er så ille som det høres ut. Vi tok en spontan biltur over Hardangervidda, Geilo, Flåm og til Gol. vi fikk oppleve reinsdyr på vidda og helt nydelig natur. Vi fikk også se fugler som jeg aldri har sett før og vi kikket på norske, unike kirker. På den turen betalte vi ingenting for å sove, men brukte heller gratis steder som gjorde det mye lettere å kunne dra litt lengre enn planlagt. I tillegg til alt dette har jeg vært så heldig å få bli med mamma og søstern på turer også. Vi har gått rundt Haglebuvannet og sett mye flott natur. Vi plukket bringebær siden vi ikke fant multer. Så for å si det kort så har denne sommeren vært en av de beste i mitt liv. Med grønnsaker i hagen, masse blomster, mye bilder, flott natur og Kaptein Sabeltann show i Kristiansand. her er noen få bilder fra mine eventyr med flotte mennesker.

Naturen og dyrene som lever i den er jo det jeg liker å ta bilde av. Det har jo vært mye å se på og flotte opplevelser som jeg tar godt vare på. Mange av bildene har jeg lagt ut på min Instagramprofil, men det er ganske mange bilder som jeg ikke har på sosiale medier i det hele tatt. Grunnen til dette er jo rett og slett fordi jeg har så mange bilder. Det å ha muligheten til å ta vare på minnene i bilder er jeg veldig takknemlig for. Man kan gå tilbake og drømme om den flotte turen eller man kan få lyst til å dra dit en gang til. noen er nok sånn at de ikke vil dra til samme sted hvert år eller at dem bare vil på hytta. jeg liker å oppleve og se ny natur, nye steder og bevare minnene i bilder. Det betyr ikke at jeg ikke vil tilbake. Faktisk så vil jeg dra tilbake alle stedene jeg har vært, men jeg vil også oppleve helt nye steder. Vis det hadde vært opp til meg så ville jeg levd slik Lars Monsen har gjort og gå lange turer i den flotte naturen. Det er den store drømmen min. Jeg vet jo at jeg aldri kommer til å ha råd til det eller klare meg så lenge med å gå i skog og mark, hvertfall ikke enda. Det er jo lov å drømme. Det ville vært et eventyr. Det ville så klart blitt tungt og vanskelig, men det ville vært en tur som ikke ville klart å overgås av noe annet. For når man sitter i en bil så ser man ikke like mye som når man plutselig skal finne en vei igjennom skog og fjell. tenk å stå på et høyt fjell og se utover naturen, kjenne vinden i håret. Bare det å kjenne at beina er så slitne og man endelig kan sette seg ned med en termos full av kakao og matpakke med brunost. Ja, det er drømmen! Jeg håper jeg får tatt turen opp til Madonnaen til neste år. Det må bli neste eventyr!! Så kanskje en dag kan jeg reise litt mer rundt og oppleve store fjell og brakke bakker sammen med gubben.

Det er lov å drømme!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg