Pynte til jul og julestemning

Når det kommer til dekorering av stua så har jeg ikke alltid vært så intressert. Det er først i den senere tiden at dette har vært gøy og jeg har ønsket å finne min egen stil. Det er ikke til å legge skjul på at jeg er i overkant glad i svart/hvit og drager/alver. Jeg liker egentlig ganske mye forskjellig og det har derfor vært veldig vanskelig for meg å finne kun en stil som passer inn. Jeg har funnet mye på ombruk også som har gjort at stilen her i huset er ganske blandet. Jeg har allikevel prøvd å få det til å matche og syns det har blitt ganske fint her.

Nå nærmer det seg jul og jeg har allerede satt frem julepynten. Jeg klarte rett og slett ikke vente. Jeg ser jo at julepynten ikke passer helt sammen med den stilen jeg har ellers, men julepynt må man jo ha uansett. Jeg setter det litt innimellom det som står fremme fra før av og gjør det beste ut av det. Man kan jo ikke pakke ned hverdagspynten heller! Så akkurat nå ser det sånn ut her hjemme hos oss.

Det er jo veldig koselig med alt julepynten da. Man får satt litt farger inn og julestemningen kommer mer for hver dag. Det matcher kanskje ikke så bra, men julepynt må man uansett ha! Jeg gikk et år uten julepynt fordi gubben ikke orket synet av juleting og det var veldig trist. Jeg har alltid satt andres meninger høyere enn mine egne og det er ikke alltid like gøy. Nå har gubben blitt mer og mer akseptabel til juletingene og er faktisk med å kjøper inn julelys/dekorasjoner, noe jeg syns er veldig moro. Vi tok det i han sitt tempo og det ordnet seg til slutt. Er man i et forhold og bor sammen i tillegg så syns jeg man skal lytte til hverandre og akseptere at man er forskjellige. Jeg gav han en pause fra julens kjas og mas. Jeg tror det hjalp han utrolig masse og håper at julen blir mottatt med åpne armer til slutt. For meg er julen den beste tiden på året (vis man ser bort i fra minusgradene). Men jeg må jo si at julen ville ikke vært det samme uten gubben. Dele øyeblikk som julebaking, julefilmer og god julemat er det beste jeg vet. Med han så blir opplevelsene som et eventyr. Julen er til for å dele med andre og det gjør meg derfor veldig glad når han vil dele den med meg.

Hva liker du best ved julen?

Kjenner du noen som ikke liker julen?

3 kommentarer
    1. Åh, så koselig med julepynting!! Det har jeg faktisk planer om i dag 😀 Jeg vet om flere som ikke bryr seg så mye om julen. Det beste med julen er sååå mye! Maten, julefilmer, musikk, snø, lys, familie.. Ja, jeg kunne ha fortsatt i lang tid 😀

    2. ja det er trist. har hørt at folk vil at man skal kutte ut presanger bare fordi det er noen som bryr seg mer om hva ting koster. men hvorfor ikke få folk til å forstå hva pakker betyr for barn? prislappen bryr dem seg ikke om. og barn ville ikke vært opptatt av kule, dyre leker om de voksne ikke hadde satt griller i hodene dems. da hadde kanskje folk også likt julen bedre. stress og mas lenge før jul er ingen vits. så mye som kunne vært ungått vis folk hadde brukt hodet. 🙁

      fint å høre at det ikke bare er meg og min familie som elsker julen!! den handler jo om så mye mer enn pakker. pakker er jo mest for barna.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg