Fant frem en gammel hobby

I går kveld stod jeg å ryddet i de hobbytingene jeg har igjen. Jeg har jo prøvd å selge unna mest mulig av scrappetingene mine, men jeg har jo ikke bare den hobbyen. Det lå noe i skapet i gangen som jeg egentlig hadde glemt helt bort. Dette er jo da en hobby som jeg faktisk syns er veldig gøy å drive med. Jeg har alltid likt å pusle med ting og jeg liker veldig godt å holde på med små detaljer. Hobbyen som jeg fant frem i går var perlebilder. Jeg kjøpte opp en god del bilder som jeg rett og slett bare har glemt bort. Jeg har gjort ferdig et for lenge siden, men så har det bare ligget bortgjemt og blitt glemt. Så jeg tenkte jeg skulle hvertfall begynne på et nytt bilde. Det endte med at jeg perlet hele bilde på en kveld. Nesten litt skummelt hvor moro det faktisk er når man først begynner. Resultatet ble jo utrolig lekkert da, som dere ser på bildet under.

Det er bittesmå perler og på arket er det ferdig med lim og tall/bokstaver så det er ikke så vanskelig egentlig. Jeg syns dette bildet var utrolig flott da jeg først så det på nettet og det ble enda finere da jeg hadde fått perlene på plass. Dette er jo noe man kan gjøre når man vil og har tid. Om man ikke blir ferdig så legger man bare over plasten som følger med når man kjøper bildet og da holder det seg like fint til man får alle perlene på plass. Det som er så fint med dette er jo at man kan ramme det inn og henge opp på veggen. Det er perfekt som gave også om man ønsker å gi noe til den som har alt. Motivene er jo veldig variert. Jeg har mye forskjellig. Man får alt fra alver til julemotiver. Det er egentlig noe for enhver smak. Det tar jo en god stund å perle, men når det er ferdig så er det virkelig verdt det. Jeg har jo som sagt perlet et til som dere ser på bildet under her.

Det går mye i dyremotiver, men jeg har også en del andre motiver også. Jeg har bl.a et motiv med et kjærestepar som kysser i regnet. Jeg har også et slott, et hus i skogen og julemotiv. Nå er jeg jo ferdig med dompappene så jeg tenkte at neste gang så blir det å perle julemotivet, men når det blir vet jeg ikke enda.

Det var hvertfall utrolig moro å komme i gang med denne hobbyen igjen. De koster heller ikke så mye så det går ann å drive med det selvom man har dårlig råd. På ebay lå det hvettfall ute til 30-50,- pr bilde og det er jo ikke så ille priser. Det kommer så klart an på hvilke type bilder man kjøper, men de pleier å ha ganske greie priser.

Kjenner du noen som driver med denne hobbyen?

Har du noengang prøvd dette?

8 kommentarer

Siste innlegg