Selskap, fremtidige planer og rydding

Da var det vist lørdag. Jeg håper alle har en fin helg og koser seg, enten dere har planer eller bare slapper av. Her blir det fult hus med pølser og kaker. Så er det jo sånn at norn ganger venter jeg med ting til den absolutt siste tiden. Så i dag våknet jeg stuptrøtt kl.06.00 og begynte å rydde stua fordi i går var jeg ikke helt klar for å rydde kan man si. Vi fikk bakt pepperkakene og så slappet vi av på sofaen med middag og tv. Vi så på idol og var ganske glade da carlisle gikk videre med den flotte stemmen og et hjerteskjærende budskap i sangen. Om noen vil få min stemme så er det sånn de skal komme med budskapet sitt.

Så var det plutselig masse å gjøre i dag i stedenfor. Jammen bare at allr kaker er ferdige (utenom kremen til walesbollene) og middagen nesten gjør seg selv. Det blir ikke perfekt, men så lenge det er ryddig og rent så skal jeg være fornøyd. Det var ikke lett å finne en plass til all pynten som stod på det som nå er kakebord, men jeg fikk det til. Jammen bra vi har masse kurver i hyllene ellers så ville ikke det gått! Man må jo bare gjøre det beste ut av det.

Som dere kanskje skjønner så har jeg hatt en travel morgen. Det er fortsatt mye igjen, men det går vel. Nå er det bare å riste alle tepper og støvsuge så har jeg kommet i mål i stua. Så skal det ryddes og vaskes i gangen og på badet. Når alt er gjort så må jeg jo dusje og finne ut hva jeg skal ha på meg.

Det er litt lættis når det er slitsommere å få det ryddig til besøk enn å jobbe på hektisk dag. Vel, jeg har ikke vært helt i form i det siste så kan jo være det også. Uansett så gleder jeg meg masse til i kveld.

Her står kakebordet klart hvertfall. Det er bra at noe er ferdig. Det går jo fremover og gubben skulle hjelpe til litt etter jobb. Jeg sier bare takk og lov at det ikke kommer noen hit før senere på dagen. Det er fortsatt god tid til å bli ferdig, men de fleste kjenner seg nok igjen når det kommer til tid som går alt for fort.

Nå har jeg jo holdt på med rydding i 2t og fått gjort en god del. Etter å ha sittet her en liten stund til så tenkte jeg å gå over badet. Vasken og doen er hvertfall skrubba over, men så har jeg en komode som er ganske rotete. Her er det nok å sette fingrene i. Noen som vil komme å hjelpe meg…?

Alt dette strevet er jo verdt det da! Det blir ryddig og fint her. Jeg har snakket med gubben som lenge har hatt lyst til å be farmoren og farfaren sin så kanskje få til det i nærmeste fremtid. Det ville jo vært utrolig hyggelig da. Dem har faktisk ikke vært her før så det ervel snart på tide at dem får se hvor barnebarnet bor.

Eller så går nå dagene i rykk og napp. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke rakne i sømmene. Neida, så ille er det ikke enda! Jeg må allikevel si at jeg gruer meg veldig til å ta tak i mine problemer og alt som fremtiden bringer for å bli frisk. Jeg aner ikke hva jeg er i ferd med å hoppe uti, men jeg håper hvertfall det vil hjelpe meg å bli bedre.

Nå må jeg hvertfall fortsette å rydde.

Har dere ofte besøk av familie/svigerfamilie?

6 kommentarer

Siste innlegg