Rydding, selskap og gave til venninne

Ja, da fortsetter man med rydding, vasking og alt sånt. Jeg er endelig ferdig med kjøkkenet og har begynt i stua. Det er jammen ikke lett å tydde når man må ha vekk noen pynteting. Hvor skal man da sette det? Det er vel det store spørsmålet denne gangen. Jeg finner vel ut av det til slutt og blir vel ferdig her i løpet av dagen. Jeg tenkte å bruke formiddagen til å bli ferdig her i stua for når gubben kommer hjem så blir det å lage pepperkaker. I går hadde vi det veldig morsomt på kjøkkenet med å lage pepperkakedeig. Vi var også i butikken i går for å kjøpe inn alt som manglet til bursdagsfeiringen min. Jeg tror dette kommer til å bli bra! Nå er det bare ryddingen som gjenstår og det skal jeg klare. Med radiomusikk (P5 hits) og godt humør så kan det ikke bli feil! Om jeg ikke kommer helt i mål så skal det hvertfall bli rent og pent i stua, badet og kjøkkenet før gjestene kommer. Gjestene i helgen er mamma, brødrene mine med familie/dame og søstern. Man finner ikke bedre familie og jeg er utrolig glad for at dem kommer alle sammen (hvertfall ikke hørt noe annet). Jeg gleder meg som en liten unge. Vi har bodd her i 3 1/2 år og ikke hatt alle sammen samlet her før så det er jammen på tide. Det er kanskje første gang, men det blir ikke siste. Om vi har råd ønsker jeg å ha grillfest her til sommeren, men det er jo en stund til enda. Hadde jeg hatt en stabil inntekt så ville det blitt romjulsfest, men får nok ha den til gode.

Jeg syns jo det er veldig koselig å stelle i stand til selskap. Det å lage kaker, pynte opp og invitere flotte mennesker til god stemning og mye godt å spise. Det beste som finnes er å dele slike stunder med andre. Det er ikke å legge skjul på at jeg liker meg best hjemme når det kommer til slike selskap, men det er jo veldig koselig å dra bort også. Jeg er jo invitert på bowlingbursdag til venninna mi og det gleder jeg meg veldig til. Jeg har jo verdens fineste bursdagsgave. Jeg har virkelig slått på stortromma denne gangen. Hun har alltid fått gaver hun liker, men denne overgår alt. Hun har jo vært der for meg og dratt meg med på ting som har gitt oss mange flotte minner å se tilbake på. Endelig fikk jeg muligheten til å gjøre det samme og da må man jo virkelig slå til. Jeg kommer ikke til å skrive om dette før hun har fått gaven sin, men om du er nysgjerrig på hva det er så kommer denne nyheten på nyåret. Åhh… det blir såå spennende!

Men som jeg sa så har jeg jo en god del å gjøre i dag så jeg må jeg nesten bare sette i gang. Hele stua skal være  ryddig, støvfri og fri for bikkjehår. Den sistnevnte er jo alltid like spennende. Vi har jo en langhåret bikkje som røyter verre enn meg. Jeg trodde ikke det var mulig, men han har faktisk slått meg når det kommer til å røyte overalt!

Har du en hund som røyter?

8 kommentarer

Siste innlegg