Sverigetur og bursdag

Gårsdagen var utrolig fin. Jeg tok bussen ned og møtte mamma. Søstern skulle bare være på skolen et par timer så vi satt oss ned på deli de luca og spiste litt. Det var så utrolig koselig å bare sitte der og snakke mens vi ventet. Jeg må jo også skryte av pizzaen dem har på deli for den var sinnsykt god! 2 stykker for 45,- er ikke ille når det smaker så godt. Som dere kanskje skjønner så startet dagen utrolig bra og dette er jo bare begynnelsen. Grunnen til at vi ventet på søstern var jo fordi vi skulle videre til Sverige. Først viste hun ikke om hun orket å bli med, men jeg er så glad for at hun til slutt sa ja. Det ble jo en utrolig flott tur, men først dro vi innom mamma sitt hus hvor katten ventet. Jeg måtte jo bare gi han en stor klem. Det er jammen ikke ofte jeg ser han så han fikk bare være så grinete han ville! Når man kaller katten for pusur så ligger det jo i navnet. Han er ikke så happy for å bli løftet, men ligger han i stolen sin så kan du kose med han til du mister følelsen i armen!

Her er pizzaen fra deli de luca. Den ser jo så god ut! Åhh… nå fikk jeg lyst på pizza igjen!

Vi dro videre og når vi kom frem til Svinesund så var det jammen kaldt! Jeg kan tåle kulda her i Modum, men på Svinesund var det skikkelig kaldt. Det var ikke noe snø der, men det er nok ikke lenge før den kommer tenker jeg.

Vi var innom en butikk på svinesund som jeg faktisk ikke vet navnet på, men de selger billig omo, comfort og dopapir (som var hovedgrunnen til at vi dro innom der). Jeg fant litt julegodt og hundegodt i tillegg. Jeg hadde jo lovet bikkja å kjøpe med godteri så da måtte jeg jo det. Han var jo nesten tom for snacks. Og ikke nok med det, jeg fant den perfekte julekalenderen til gubben. Han digger jo pokemon så jeg kjøpte med sjokoladekalender med pikachu på! Det er jo det på utsiden som teller, tross alt. Når jeg så den så måtte jeg bare kjøpe den. Den var awsome! Og hva er vel sverigetur uten å kjøpe wonderbaum!? Jeg kjøper minst en ny wonderbaum til gubben hver gang jeg drar til Sverige. Sånn blir det når man er sammen med en Volvo/råner/skruglad mann.

Så kjørte vi over til Nordby senteret og fikk kjøpt med litt forskjellig småting jeg vet gubben liker. Drikkeyoghurt er et must. Nussa sjokoladepålegg, bacon, berlineboller og ost ble også med hjem. I tillegg til gratis kylling fordi jeg hadde lastet ned appen til maximat. Så var det små julebrus på tilbud og nå nærmer det seg jo jul med stormskritt. I tillegg til alt dette så måtte jeg jo ha litt godteri som skal spares til jul. Jeg kjøpte anthon berg, ostepop, juleskum og kvikk lunsj. Jeg syns det var bedre å kjøpe sånt i stedenfor smågodt. Faktisk syns jeg ikke smågodt i sverige er så veldig billig lengre, men man skal ikke se bort i fra at det blir smågodt neste gang (når enn det måtte bli).

Også fant vi et digert egg… altså, når dem setter et sånt egg midt i godteributikken så må man jo bare ta et bilde og jeg er ikke den som er så høytidelig av meg så jeg knuste egget og poserte som den klovnen jeg er. Og teksten til bildet over burde være: hvorfor være normal når man er lykkelig som gal!?

Turen var fantastisk og det fikk meg på andre tanker. Jeg trengte virkelig den turen med mamma og søstern. I dag er det ikke like gøy selvom det er bursdagen min. Jeg skal nemlig på møte på jobben. Jeg kan ikke si at jeg gleder meg til det. Er det noe jeg hater så er det møter. Sist gang jeg ble kalt inn til møte fikk jeg beskjed om at jeg ikke var bra nok for bedriften fordi jeg ikke klarte å jobbe 12t i strekk og at en lærling skulle klare såpass… ehh!?!? Det var den siste jobben jeg tok 110% på alvor… frem til nå. Jeg har gitt alt jeg har og litt mer så det møtet skremmer livet av meg. Nå vil jeg bare at det skal bli ferdig med.

Jeg har hvertfall en superfin dag å se tilbake på. Jeg hadde det så utrolig fint i går. Jeg glad for alt det positive som skjer i livet mitt og syns det skal ha større vekt enn det negative. Hvordan denne dagen blir vet jeg ikke enda, men jeg håper hvertfall at jeg kan ha en fin bursdag frem til møtet hvertfall. Så får jeg bare ta det som det kommer…

#redd #nervøs #trist #spent #glad #lykkelig

Har du blitt innkalt til møte på jobben?

12 kommentarer

Siste innlegg