Ta tak i problemene sine

Man får mer enn nok av tid til å tenke når man plutselig mister hodet litt. Jeg har bestemt meg for å begynne å være åpen om hvordan jeg egentlig har det. Jeg skal ikke bruke denne bloggen til å syte og klage over hver minste lille ting, men jeg ønsker å forklare litt hvordan livet mitt har vært og hva som har gjort at jeg har blitt psykisk syk. Jeg vet at jeg burde ha skaffet hjelp, snakket om alt sammen og funnet en måte å takle alt sammen på. Problemet er at jeg har ikke bare redsel for fremmede, men for alle. Jeg er redd for å ikke bli trodd, for å bli kalt lat, for å få mer hat fra de som nå kommer til å få vite alt. Jeg har prøvd å være så utrolig sterk og kjempe mine egne kamper med et smil om munnen, mens hjertet og hodet faller mer og mer fra hverandre. Jeg har forstått at jeg ikke kan fortsette på egenhånd og vurderer derfor å få hjelp. Dette er et stort steg for meg og selvfølgelig er jeg livredd. Det jeg frykter mest er å bli sett på som svak, ynkelig og sårbar. Å være psykisk syk er det veldig mange som sliter med, men de som ikke sliter vil veldig ofte dømme andre og ikke tro at det er noe galt. Hat, missforståelser og uvitenhet kan skape mange negative situasjoner. Jeg har derfor ønsket å holde min psykiske helse for meg selv, men jeg ønsker å bli frisk og bare fungere normalt i hverdagen. Jeg har ikke noe fasit på hvordan man skal gå frem, men om du ønsker å vite hvordan det går med meg videre så følg bloggen.

En ting kan jeg jo si og det er at jeg har aldri følt meg bedre enn når jeg er på jobb. Jeg har heller aldri følt meg verre enn når jeg står opp om morgenen. Dette er vanskelig å forstå og derfor umulig å forklare hvorfor det skjer, men jeg elsker jobben min og håper derfor jeg kan få orden på dette her. Jeg liker å lære noe nytt og jeg liker å utfordre meg selv. Jeg prøver å holde fokus på jobben, men med alle tankrne som kverner i hodet så er det ikke så lett.

Du fortjener ikke denne jobben
Du er ikke bra nok
Du kommer til å få sparken
Ingen tror du klarer å holde på jobben

Så mange negative tanker. Jeg vil bare ha dem vekk, men hvordan?

Nå skal jeg på jobb i dag og da får jeg se hva som skjer videre. Jeg må nestrn kjenne på følelsen av å være på jobb og bli bedre kjent med meg selv i forhold til hvor jeg passer best inn. Jeg har aldri egentlig tatt meg tid til å kjenne på følelsene og alt sånn. Kanskje jeg finner ut mer ved meg og finner ut hva jeg må gjøre for å bli bedre.

Jeg må jo bare si at for 2 dager siden var den verste dagen på lenge, men nå er det blitt gradvis bedre. I går satt jeg å gråt, men i dag var det bare vanskelig å komme ut av senga.

Men nå får jeg gjøre meg ferdig og lufte bikkja før jeg skal dra. Det kommer til å bli en skikkelig tøff og spennendr dag. Jeg gleder meg til å komme meg på jobb!

Vis du sliter psykisk: har du snakket med familie og venner om det?

Vis du ikke sliter psykisk: prøver du å forstå hvordan andre har det?

11 kommentarer
    1. Jeg har snakket med venner og familie , men nå snakker jeg ikke med familien min lenger. Jeg sender deg en god klem og jeg er der også for andre som har det tøft og vanskelig <3 Håper du får en så god dag som mulig <3

    2. Jeg er en av de som prøver å forstå, hvordan andre har det og takler ulike ting i livet. Jeg dømmer ingen.. Håper du får en så fin dag videre som overhodet mulig :-))

    3. tenker på deg !
      slet mye når jeg var yngre med angst men fikk den hjelpen jeg trengte. Nå har jeg noen få perioder som jeg holder for meg selv kan man si, men jeg prøver å forstå sammenhengen av alt som skjer rundt om psykisk helse. derfor skal jeg ta ett fag nå til våren om klinisk barne og ungdomspyskologi for å forstå og kanskje hjelpe andre videre.

    4. Hei. Jeg er av de heldige som ikke har slitt psykisk, men har venner som har. Du viser styrke ved å være åpen om at du til tider sliter. Det er styrke å be om hjelp. Syns du er filnk. Du kommer til å klare deg fint 💜💜💜

    5. Du er ikke et svakt menneske. Du er alt annet enn et svakt menneske. Du er et flott menneske som gir av deg selv. <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg