En travel uke

Jeg driver nå å ordner her hjemme da. Vasket stuebordet, ryddet i sofaen og kostet gulvet. Det har ikke blitt så mye på kjøkkenet, men noe har jeg da fått til. Alt som er gjort er bra. Så derfor tok jeg meg en liten pause og gikk ut med bikkja. Vi så litt på fuglene og plutselig kommer Charlie (hunden i nabolaget) bortover gressplenen på den andre siden av gjerdet. Først skjønte ikke Oliver noenting, men så fikk han øye på Charlie og ble jo så glad. Det er jammen gøy å få overraskelsesbesøk når man er i hagen. Oliver løpte jo bort og lekte litt med Charlie før de måtte gå igjen. Det er veldig gøy å se at de kommer så godt over ens. Jeg tror bikkja våres har savner kompisen sin. Han går alltid bort til veien for å se om det er noen der så jeg tror det er Charlie han ser etter. Det er i såfall veldig søtt.

Når dem hadde sagt hade så gikk dem videre og vi gikk inn. Nå venter vi bare på at gubben skal komme hjem fra jobb og at mamma skal komme oppover sammen med søstern min. 2 besøk på en dag. Jeg vet hvem som blir ekstra glad når mamma kommer, det er bikkja. Jeg syns det er veldig koselig så klart, men du ser ikke meg hoppe opp og ned som en galning av den grunn.

Vi måtte jo kjøpe dette nydelige fuglebrettet den dagen vi var på Jula. Jeg tror aldri jeg har sett så mange fugler i hagen noensinne som etter at vi hang opp denne. De er jo så søte og veldig sultne. Man må jo mate fuglene. Kanskje vi får se masse dompapper i løpet av vinteren også. Jeg håper hvertfall det fordi jeg har så lyst på et fint bilde av dem som jeg kan henge på veggen.

Nå skal jeg og bikkja bare sitte i sofaen til vi får besøk og gubben er hjemme. Han skal nemlig bytte dekk på bilen til mamma. Svigermors drøm er det ikke det dem kaller det? Uansett, resten av dagen blir enten å slappe av eller å rydde videre på kjøkkenet. Vi får se. Jeg har ikke dårlig tid.

Denne uka her ser slik ut:
Mandag fri
Tirsadg-lørdag jobb
Søndag fri

Med andre ord blir det ikke mye tid til rydding i ukedagene, men kanskje jeg får gjort litt på søndagen. Jeg får se hvor sliten jeg er etter å ha jobbet 5 dager i strekk.

Ønsk meg lykke til!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg