Husmor i blodet

Gårsdagen ble litt slapp, men i dag blir det mye å gjøre. Jeg har tatt opp kjøttdeig av lam for å lage noen utrolig gode kjøttboller. Det finnes seriøst ikke bedre kjøttboller enn de vi lærte å lage på skolen. Oppskrift kommer sammen med bilder når jeg er ferdig å lage dem. Jeg har 4 pakker med kjøttdeig så det blir mange kjøttboller. Mye blir jo så klart fryst ned, men ikke alle.

Men det er jo ikke det som skjer nå først. Jeg har nemlig tatt ut og inn av oppvaskmaskinen og satt den på. Bare det gjøre utrolig mye med kjøkkenet. Jeg har også vasket stekepannene som vi ikke har i maskinen for da blir dem ødelagt. Så vasket jeg komfyren og tok opp kjøttdeigen. Jeg skal jo gå igjennom kjøleskapet og vaske det også. Så må benken vaskes. Når det er gjort så kommer den harde jobben. Jeg skal tømme og vaske alle hyller og skuffer. Vi får vel bare se hvor langt jeg kommer i dag. Vis jeg har tif så skal jeg begynne på stua.

Åja, det hadde jrg nesten glemt! Vi så en reklame på tv der de snakket om en støvsuger og vi trenger jo en ny så vi kjøpte den. Snart har vi en ny støvsuger som ikke trenger støvsugeposer. Bildr av dette kommer nåt vi har fått den. Også går vi vel bare håpe at den er så bra som de sier at den er. Vi er så lei av hår i sofaen og alt sånt. Vi får nesten bare vente og se hva denne støvsugeren duger til. Uten poser, uten ledning… jeg tror dette blir bra! Vi skal så klart ikke kaste den støvsugeren vi alt har for det er jo kjekt å ha en backup og den fungerer jo fortsatt.

Nå har jeg hvertfall fått begynt dagen med å rydde og vaske en god del. Dagen har nettopp begynt og listen er lang som et vondt år så da er det vel bare å fortsette der man slapp. Jeg gleder meg til kjøkkenet er ryddig og at det har et system som fungerer. Visjonen min er å ha kasser i den hylla vi sattr ved siden av kjølrskapet her for noen dager siden, men det har ikke kommet inn enda fordi kassene har blitt brukt til noe annet. Så skal jeg prøve å komme meg til IKEA og få kjøpt hvertfall 8 kurver som hører til den store hylla vi har på kjøkkenet. Det ville vært fint å fått skjult en del av det som ligger å flyter inni denne store hylla. Og når vi har gått orden på det så blir jo mye av det rotet borte. Problemet er jo bare at jeg vet ikke når vi får tatt den turen til IKEA så forløpig får det bare se sånn ut. Vi har et stort kjøkken, men vi har bare en side med kjøkkrninredning og da må man være kreative og prøve å finne på nye løsninger frem til man har råd til å pusse opp. Et kjøkken er jaggu ikke billig å pusse opp så dette er nok det siste vi gjør med huset. Nå har vi jo kommet ganske langt da. Stua ble malt da vi kjøpte huset, så har vi rivd og byttet både vegger og gulv i 2 etg. og malt. Vi har jo nettopp malt gangene og trappa så neste som står på planen nå er jo det ytre på huset. Vi får se hvor langt vi kommer neste år og hva som skjer videre. En ting er sikkert og det er at det blir veldig fint og vi har gjort alt selv. Jrg er så stolt av gubben som jobber på og klarer så mye forskjellig. Jeg henger på og prøver å lære meg en ting eller to, men noen ganger overlater jeg ting til han fordi han vet hva han driver med og det gjør ikke jeg. Det er veldig gøy å hjelpe til da, men jeg tror jeg er flinkere til husarbeid og matlaging enn snekring og skruing.

Hva er du flinkest til?
Hjelper du til på oppussingsprosjekter?

6 kommentarer
    1. Er den kjøttdeig med lam god ? Jeg har sett den , men aldri prøvd den. Synes dere er utrolige flinke begge 2 🙂 Ønsker deg / dere en flott søndag 🙂

    2. vi bruker den kun til kjøttboller med chili og masse krysser så helt ærlig vet jeg ikke hvordan kjøttdeigen smaker alene. 🙂

      tusen takk. så utrllig koselig å høre. en flott søndag ønskes deg også. 🙂

    3. Har aldri prøvd kjøttdeig med lam, fordi jeg ikke er så begeistret for lam. He he 🙂 Men, jeg skal smake på det en dag. Flinke dere er! Ønsker deg en fin søndag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg