Gårsdagen var en suksess i mine øyne

Dette skjedde på jobb i går:
Jeg har jo fått beskjed om å stå mer i kassa og lære meg hvordan det fungerer, ta i mot bestillinger og prøve å lage de i tillegg. Det er ganske mye å holde styr på, men jeg syns jeg klarte meg ganske bra til å aldri ha vært i kassa før. Jeg må jo så klart øve meg mye mer, men jeg må si at jeg taklet det mye bedre enn jeg trodde. Jeg har jo slitt veldig med sosial angst, men etter at jeg begynte å ta tak i det så har jeg blitt mye bedre og nå er det som om jrg aldri har hatt det. Det er helt sprøtt hvordan en jobb har hjulpet meg på så mange måter. Jeg har jo vært veldig dårlig i kroppen og i hodet i flere år. Jeg føler at denne jobben har gitt så mye tilbake til meg og det gjør at jeg nesten hopper av glede på jobb. Jeg føler meg som et nytt menneske og det er en god følelse. Hvem skulle tro at jeg skulle stå bak kassa å betjenr kunder, gå ut til kundene med maten og til og med slå av en prat? Vel, alle de som kjenner meg ville nok aldri trodd at jeg ville komme så langt på så kort tid, men jeg kan ærlig innrømme at caféen føles som mitt andre hjem. Det er rett og slett drømmejobben. Jeg tror også at det at jeg trives gjør det mye lettere å lære ting. Det er så klart myyye som gjenstår å lære, men jeg tror faktisk dette kommer til å bli den beste jobben jeg har hatt.

I går fikk jeg vært med på å lage ganske mye. Jeg stod for 4 vafler alene og syns det gikk ganske greit. Jeg prøvde meg også på flesk å duppe, noe som var helt nytt for meg. Det er veldig gøy å lære nye retter. Jeg har til og med lagt opp rekesmørbrød, fuccacia med ost og skinke. Man klarer mye i løpet av en dag.

Jeg lurer på hva som skjer neste gang jeg jobber, men i dag har jeg fri. Dere tror kanskje jeg skal slappe av, men neida. I dag skal kjøkkenet ryddes og så skal jeg og gubben prøve oss på wales. Jeg tror nok ikke de blir fylt i dag, men det er morsomt å se om vi klarer å lage dette her hjemme. Jeg er veldig spent og gleder meg skikkelig.

I tillegg til alt dette så skal vi en litrn tur i butikken og kjøpe et par ting. Vi må jo ha lørdagsgodt og brus. Jeg har vært ganske flink og holdt meg unna masse usunt i ukedagene. Hvem skulle trodd at det bare skulle en jobb til for at jeg skulle la være å trnkr på godteri og brus. Jeg har ikke hatt mye tid til å trene etter at jeg begynte å jobbe da, men det skal jeg nok få til igjen snart. Når det blir jobb, husarbeid og kakebaking så er det ikke mye tid igjen til andre ting. Når man ikke gjør noe av de overnevnte så blir det som regel at man slapper av, lufter bikkja eller lager middag. Også har jeg jo planter som krever sitt i tillegg. Jeg har en god del å sjonglere med så for dem som tror jeg sitter stille i sofaen så får de tro om igjen. Denne dama har nok å gjøre! Jeg har faktisk ikke tid til å sitte i sofaen en hel dag lengre. Ja, tid eller ro i kroppen…

Men nå får jeg gjøre meg klar for gubben kommer hjem fra jobb og så skal vi i butikken. Jepp, så tidlig skal jeg ut av døra på en lørdag.

Føler du også at dagene har for få timer til alt det du ønsker å gjøre i løpet av dagen?

6 kommentarer

Siste innlegg