Det er nå det virkelig begynner

En ny dag er her og i dag begynner jeg vist tidligere enn planlagt fordi jeg fikk et spørsmål om det i går. Jeg har jo ingen andre planer så hvorfor ikke. Da er jeg hjemme tidligere og kan faktisk få gjort en god del i dag også. Og så har jeg fri hele helgen. I helgen så blir det en god del rydding og kanskje baking. Det er hvertfall det som er planen. Jeg har skrivd en lang liste over ting som må gjøres før bursdagen min og før jul. Det er jo ikke lenge mellom min bursdagsfeiring og første dag i desember. Da skal alt på lista være gjort og kjøkkenet er jo først. Nå blir det nok mest rydding og småting i dag og så kan jeg trappe opp i morgen. På lista står alt fra vasking av vinduer, skaper og skuffer til å vaske lister og gulv. I går fikk jeg vannet alle plantene så da skal ikke dem ha noe mer før neste uke. En ting mindre å tenke på. I tillegg begynner det å bli ryddigere på kjøkkenet så da kan jeg kanskje bli helt ferdig med det i løpet av morgendagen. Søndagen må jeg prøve å begynne på stua. Dagene går fort og lista er lang så da er det bare å henge i.

Å kombinere jobb og husarbeid på samme dag er ikke alltid like greit, men her i huset gjør man så godt man kan. Trenger man å slappe av så gjør man det og det er helt greit. Har man ledig tid og energi til å gjøre noe så blir ting gjort. Det er veldig fint å være i et forhold der begge skjønner at den andre av og til trenger å slappe av. Jeg tar meg en pause på sofaen etter jobb, men gjør mest mulig når jeg har frk. Gubben slapper av/sover når han er utslitt og gjør egentlig ganske mye forskjellig når han orker. Peisveggen blant annet er jo snart ferdig. Det har blitt veldig fint. Jeg gleder meg til den veggen kan males hvit!

Så sånn er det…

I dag vet jeg ikke hva jeg orker, men jeg tipper at etter å ha hvilt litt så orker jeg å gjøre litt her hjemme. Helgen er lang, men den går også veldig fort så det er viktig å få gjort mest mulig i løpet av kort tid. I tillegg skal jeg jo ikke slite meg så mye ut at jeg ikke klarer å jobbe etterpå. Jeg får gå etter lista med gjøremål, krysse når det er gjort og se hvor langt jeg kommer.

Jobben kommer før noe som helst annet. Nå trenger jeg spesielt den energien på jobb. Det er mye å tenke på og som man skal lære. Jeg er fortsatt litt usikker på det å stå bak kassa fordi jeg ikke klarer å finne f.eks den rettr middagen fort nok. Da blir jeg veldig usikker og vil ikke at kundene skal stå å vente på meg. Så er det rekkefølgen man skal lage maten i og når man får mange forskjellige bestillinger på en gang. Øvelse gjør mester, men man må virkelig holde tunga rett i munnen når man skal prøve å lære seg alt dette her. Jeg gjør hvertfall så godt jeg kan og står på hver eneste dag. Mer enn det kan jeg ikke gorvente av meg selv og derfor burde jeg være fornøyd hver gang jeg går ut fra døra og er ferdig gor dagen, noe jeg er. Jeg gir alt og prøver å få til meg alt av informasjon og små detaljer. Jeg får mye tips og tilbakemeldinger når jeg er på jobb. Noe jeg syns er vanskelig er å huske alt, men jeg skriver ned alt jeg husker når jeg kommer hjem og er det noe jeg lurer på så spørr jeg bare. Man lærer jo ikke noe når man bare står rett opp og ned så jeg gjør det beste ut av hver eneste dag jeg har på jobb til å lære noe nytt. I går lærte jeg hva som er viktigst å begynne med på f.eks en hamburgertallerken. Det er alltid sånne småting som å sette på frityrkokeren som er lett å glemme. Å stå med alt alene når man er såpass fersk i gamet er en utgordring, men jeg elsker jo utfordringer så jeg syns dette er gøy og spennende!

Jeg aner jo aldri hva som skjer og hva jeg skal gjøre når jeg kommer på jobb for det er alltid nye nytt. Man må bare prøve å holde følge med det som skjer, ta notater i hodet og huske det til neste gang. Her gjelder det å ha tunga rett i munn!!

Hvordan er du når det kommer til ny jobb/nye utfordringer?

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg