Dette bruker jeg fridagen min på

I dag har jeg fri og da tenkte jeg at det var på tide å grave ut isen som er i frysern. Det er mye jobb, men det er også veldig verdt det. Da blir det bedre plass i frysern og jeg får ryddet og sett hva som faktisk er inni der. Det er virkelig på tide å gjøre noe. Jeg tror faktisk ikke det er gjort noe med det siden vi flyttet inn og det er jo ikke bra! Plutselig har man en fryser med is og ikke noe plass. Hittil har jeg gravd ut av de 2 hyllene øverst i skapet. Jammen ble det god plass når jeg fikk ut mesteparten av isen. Nå må frysern stå litt igjen så den ikke blir helt varm og så er det på’n igjen om litt. I mellomtiden ville jeg vise dere hvordan det har blitt i frysern så langt. Det er stor forskjell og det ser dere på bollen med is på bildet under. Alt det var i kun 2 hyller. Det er ganske sprøtt. Jeg har ikke fått ut alt, men det er en stor forbedring!

Siden jeg er så godt i gang så tenkte jeg å rydde og vaske hele kjøkkenet. Skuffer, skap og alt. Kjøleskapet skal gå godt igjennom og vaskes også. Så dette blir en travel dag. Det er nok å gjøre på kjøkkenet for å si det sånn. Har man hus så må man jo holde det ved like. Det gjelder jo ikke bare tak og vegger, men alt. Det er ganske mye som må gjøres vis man tenker igjennom. Så da får jeg vel bare sette i gang da. Det er jo ikke mange ukene før julen er her og da må det hvertfall være fint og ryddig her. Kan ikke ha det rotete og prøve å pynte opp til jul, det går ikke!!

Når gjør dere grundig rent hjemme?

4 kommentarer
    1. Flink du. Er koselig når det er rent å ryddig. 😊😊 Et lite tips for å få isen til å slippe fort, er å sette en kasserolle med varmt vann inne i fryseren. Bare et lite tips 😊😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg