Nye julekuler

I går når vi var på Jula så fant vi masse julepynt. Vi hadde ikke råd til så mye, men vi fikk kjøpt noen fine julekuler til juletreet. Nå har jeg fått knytt på snøret som julekulene skal henge i også så da er det bare å vente på julen. Vi har jo en god del andre julekuler også. Vi har blant annet kjøpt julekuler fra svigerinna mi som hun lagde med navnene våres og hunden på. Vi kjøpte også en god del i fjord, men det manglet mye for å få et skikkelig donaldtre som mamma så fint kaller det. Så da får man lete litt til og kjøpe litt og litt etterhvert som man har råd. Denne gangen ble det noen billige, men søte julekuler fra Jula. Her er bilder av dem. Men jeg må bare si at jeg ble litt skuffa over at det bare var 2 av hver i glitter og 4 av de andre. Det er vel sånn når det kommer til det aller meste. Det enkleste er det alltid mest av.

Selvom det er flere av de andre så gjør det ikke noe. Jeg syns faktisk alle var fine og viktigst av alt så likte gubben dem også! Jeg syns det er viktig at han får bestemme like mye som meg. Som regel får jeg bare tilbake at ja, det var fint det. Men da har han hvertfall sagt hva han mener. Vi bor jo sammen og syns det er fint å få han sin mening på ting. Han skal jo leve oppi alt dette her han også. Heldigvis har vi ganske lik smak og blir egentlig ganske fort enige om hva som er fint og ikke.

Det blir nok mye mer julehandel fremover. I desember er det halv skatt, men det er jammen bra for ellers så hadde det nok ikke blitt mye jul i dette huset. Jeg jobber verken hver dag eller fulle dager så det er ikke mye å skryte av når busskortet koster en tusenlapp og man skal ha julemat, bake julekaker og kjøpe gaver. Det blir nok ikke så stor forandring fra hva det har vært tidligere, men man får prøve å spare der man kan. Vi får vel bare se hvordan det går. Man må jo spare i tillegg for det er mye som skal gjøres til våren igjen og vi må jo også ha varmepumpe fortest mulig. Det er ikke akkurat julekuler som står høyest på lista da, men man kan jo alltids ønske seg sånt til jul. Jeg har jo siklet etter mumidalen julekuler fra hadeland glassverk. Man får dem vel på christiania glassverk også for de har jo samme varene. De er så søte!! De har 7 forskjellige, men så koster dem også en god del pr stk så dette er noe vi får ønske oss. Når jeg var liten så ble jeg jo kalt Lille My så det ville jo passet perfekt på vårt juletre. Må får ønske og håpe!!

Hva syns du om julekulene vi har kjøpt?

Har du sett mumidalen julekulene?

4 kommentarer

Siste innlegg