En travel tid foran meg

Det går så mange tanker i hodet mitt akkurat nå. Det er mye som skjer og det er veldig moro. Det er spesielt én ting som jeg virkelig håper at kommer til å skje. Jeg trodde aldri det ville skje igjen, men i går fikk jeg verdens beste nyhet. Hun hadde bedt pappa ned til julaften. Nå er det bare å vente å se om han kan. Jeg trenger ingen julegaver i år om pappa kommer hjem til jul. Det ville vært verdens beste julegave noensinne! Jeg er så utrolig glad for at mamma valgte å spørre han. Jeg ble så glad at jeg nesten begynte å gråte. Dette ville betydd alt for meg. Det høres kanskje egoistisk ut å bare snakke om meg, men hva vet vel jeg om hva de andre syns? Gubben syns hvertfall det hørtes koselig ut så da får vi krysse fingrene og håpe det blir julaften med pappaen min.

Men det er jo ikke bare det som er koselig fremover. Det er som sagt en del som skjer fremover og noe av det er at jeg faktisk har invitert søsknene mine og moren min på bursdagsfeiring her. Med mat og kaker så tror jeg det kommer til å bli veldig koselig. Og da kommer vi til den delen som er mest jobb, nemlig å rydde og vaske huset. Det er jo 2 som er allergisk mot hund så da må man jo prøve å få vekk mest mulig bikkjehår og lufte en god del. Så skal jo kakene lages. Jeg har hvertfall 2 kaker jeg har lyst til å lage. Jeg legger stort press på meg selv ved å ønske å servere slike kaker, men det er jo litt av moroa å utfordre seg selv. Og så må jeg ha mat som er gluten og laktosefri + kake. Vi har noen iskrem beger som jeg tenkte å fylle gelé oppi hvertfall. Så får vi se hva som skjer videre. Det blir hvertfall mye å tenke på. Koselig blir det uansett. Det er alltid fint å samle familien. Det er jo ikke ofte det skjer så da er jo ekstra koselig NÅR det skjer.

Så med jobb, rydding, vasking, kakebaking og alt sånt så blir det mye å tenke på og det blir travelt fremover. Det er jo bare gøy å ha noe å gjøre de dagene jeg har fri fra jobben. Også er det godt å kunne få orden i huset etter å ha malt gangen. Ting står fortsatt overalt. Det viktigste er at familien kommer seg inn på do og at det ef nok plass i stua til alle. Jeg telte ig vi er til sammen 10 stykker. I dette lille huset blir det fort mye. Heldigvis har vi 4 kjøkkenstoler og så får vi låne 2 stoler til og da får alle plass. Det blir nok bra.

I dag blir det jobb, men jeg jobber sent. Hadde det ikke vært for at jeg må ordne en del andre ting så kunne jeg jo begynt å rydde allerede i dag, men etter å ha skrivd ferdig her så er det rett i dusjen, føne håret, ut med bikkja, spise frokost, pakke veska, ordne meg og dra. Vis det blir noe tid i mellom så begynner jeg nok å rydde litt, men vi får se hva jeg rekker.

Når feiret du bursdagen din sist?
Feirer du hvert år?

4 kommentarer

Siste innlegg