Lagd kake og har flere planer

Gårsdagen ble fylt med både familie og kake. Jeg lagde eplekake i går og moren min ringte å spurte om dem kunne komme en tur. Da ble det servert kake og taffel. Det var utrolig koselig. Jeg satte frem halvparten av kaka og resten gikk i frysern. Jeg hadde også satt frem masse frukt, men med så god kake så blir frukten satt til side.

Utover kvelden, når familien min hadde dratt så satt jeg og gubben å så få tv. Han spiste opp resten av kaka og jeg spiste druer. Etter at gubben hadde sett på sinnasnekkern så gikk han å la seg. Jeg satt igjen og så på åndenes makt, men denne gangen var det en mann som var å hjalp familien og han er ikke like spennende å se på så jeg gikk opp og la meg halvveis inn i åndenes makt.

Før gubben gikk å la seg så snakket vi om dagen i dag for i dag skjer det nemlig litt. Jeg har fri i dag så da skal jeg ta bussen ned til jobben til gubben og møte han der når han er ferdig på jobb. Så blir det å kjøpe sko til både meg og han siden dette ikke ble noe av på fredag. Så tenkte vi å kjøpe ingredienser for å lage napoleonskake. Dette er noe jeg har hatt lyst til lenge. I tillegg til walesboller som også har vært et ønske fra meg en god stund nå. Det er jo alltid spennende å lage noe nytt og jeg er jo glad i å lage kaker. På bildet under ser dere gårsdagens eplekake i ovnen. Jeg glemte helt å ta bilde av den ferdige kaka, men jeg har jo lagd eplekake mange ganger før.

Kakene som jeg har lyst til å lage (wales og napoleon) tenkte jeg å servere på bursdagen min. Jeg har nemlig invitert hele min familie hit til oss. Så er det bare å håpe at alle kan komme da.

Vel, hele familien er det nå ikke! Jeg skulle gjort hva som helst for at pappa også kunne vært her sammen med alle oss andre, men han bor langt unna og har en jobb han prioriterer. Sånn er livet om man skal klare å få ting til å gå rundt. Jobb blir den viktigste brikken i livet. Jeg håper bare at en dag vil jeg kunne feire bursdagen min sammen med pappa. Det er faktisk mitt eneste bursdagsønske. Håper det går i oppfyllelse en dag!

Eller så går nå dagen i dag til shopping, kanskje litt rydding og forberedelser til dagene fremover.

Men først blir det en busstur bort til gubben sin jobb så får vi se hva som skjer videre.

Har du lagd napoleonskake eller wales før?

4 kommentarer

Siste innlegg