Det var i går, dette er i dag

Oppdatering av gårsdagen
I går fikk jeg møte ei til som jobber på caféen. Hittil har det bare vært hyggelige og hjelpsomme mennesker. Jeg tror aldri jeg har følt meg så hjemme på en arbeidsplass før. Det gir meg så utrolig mye glede og motivasjon i hverdagen av å vite at arbeidsplassen er et flott sted å være. Jeg følte med en gang at jeg hørte til. Jeg passer virkelig på et kjøkken, det er det ikke noe tvil om. Det jeg gjorde på jobben i går var å lage vaffelrøre til noen vafler som smaker helt nydelig. Jeg tok en del oppvask som hører til jobben. Jeg kuttet og posjonerte fleskeskiver som skal brukes til flesk å duppe. Jeg skrelte også poteter (og meg selv ved et uhell) som skal brukes til potetklubber. I tillegg var jeg med på stengerutinene som inneholder vasking av alt mulig. Det var faktisk en grei jobb, men man må jo være litt kjapp om man skal bli ferdig til den tiden man skal da.

Det er bare dag 2, men jeg føler at jeg har lært ganske mye. Jeg har lært hvor noe av redskapene ligger/står og jeg har lært hvordan noen av rettene skal legges opp. Jeg har også lært stengningsrutinen når det kommer til vasking. Det er ganske mye å holde styr på, men jeg gjør mitt aller beste for å huske alt, lære alt og få litt tempo i det jeg gjør. Ingenting er lært på 1,2,3 og det er en trygghet å vite at sjefen der også forteller meg. Det tar tid å komme inn i rutinene, men bare vent! En dag så skal jeg nok klare alt like godt som de andre! Jeg er ganske bestemt, motivert og arbeidsom. Jeg smiler hver dag og syns dette er bare gøy. Enten det er å lage mat, ta oppvasken eller vaske gulvet så er jeg 110% engasjert i jobben jeg gjør. Det håper jeg jo så klart dem ser også, at jeg liker å jobbe der.

Nå har jeg fri i 2 dager og så skal jeg jobbe lørdag. Det er jo ganske deilig med litt fri innimellom også så kommer jeg litt i det. Jeg kan også bruke fridagene på å trnke på hva jeg har gjort de dagene jeg har vært på jobb. Jeg kan gå igjennom, skrive det opp og lære meg det frem til jeg skal gjøre det neste gang. Nå i starten syns jeg det er ekstra viktig å bruke all den tiden jeg har til å lære meg hvordan jeg skal gjøre hva.

Dette skjer i dag
Ja, jeg må vel i det minste ut og bevege på meg. Så det blir en gåtur i løpet av dagen. Solen skinner så da blir det hvertfall ikke så kaldt å gå ute. Det var verre i går da jeg stod å ventet på bussen etter jobb. Når det blir kaldt og jeg har jobbet/trent eller lignende. Vis jeg da stopper opp i kulda så sier det pang i ryggen min. Heldigvis går det over til dagen etter, men det var ganske vondt å stå rett opp og ned på bussplassen med de smertene i korsryggen. Vel, helt til jeg gikk av bussen og bort til brua som dere ser bilde av ovenfor. Gubben skulle egentlig møte meg på bussplassen, men han ble tilgitt da jeg så han hadde tatt med seg bikkja. Jeg ble så utrolig glad og ryggen ble ikke et problem lengre. Bikkja våres er nemlig gogutten til matmor. Han er alt for meg og jeg er tydeligvis viktig for han også. For han er det nok ikke mye gøy at jeg har fått meg jobb, men da blir det ekstra koselig å komme hjem etter en fin dag på jobb. Så han og jeg skal nok få 2 fine fridager sammen.

Eller så skal jeg egentlig bare ta det helt med ro og kose meg. Jeg har jo ikke engang klart å komme meg ut av morgenkåpa enda. Det er faktisk veldig godt å kunne slappe av under teppet i sofaen og bare nyte en stille morgen.

Samtidig så kjenner jeg at jeg er rastløs og har faktisk lyst til å gjøre noe. Jeg sier til meg selv at det er godt å slappe av og spare den energien til jobb, men har man først startet å holde kroppen i gang så kan man ikke slutte. Derfor tenkte jeg å slappe av på morgenen (så lenge jeg klarer) og så kan jeg sette i gang med evt. rydding, gåtur eller hva det måtte være. Så dagen i dag er litt uvist hva som skjer, men jeg skal hvertfall ikke sitte på sofaen i hele dag og visne bort.

Jobber du?
I såfall med hva?

4 kommentarer

Siste innlegg