En spennende dag i vente

Dagen starter tidlig i dag til tross av at jeg begynner sent på jobb i dag. Det er egentlig litt greit å kunne bruke morgenen til noe annet enn å sove. Jeg har et par ting jeg må gjøre før jeg kan dra på jobb. I går fikk jeg arbeidstidene for denne uka. Jeg skal jobbe i dag og på lørdag. Neste uke blir det vist en del å ordne i forhold til jobben. Jeg har ikke kommet helt inn i det. Jeg har jo bare jobbet én dag, men jeg har jo lært en god del allikevel. En ting kan jeg jo si og det er at å lære kassa er ikke det vanskeligste. Nei, det vanskeligste er å finne de forskjellige tingene foran på skjermen. Jeg prøvde meg og da så det nesten ut som at alt bare blandet seg og skulle til å smelte nedover skjermen. Jepp, jeg må nok øve meg en god del på den før jeg klarer å finne frem. Systemet var kjempe enkelt, men ikke å finne f.eks rekesmørbrøf blant alle smørbrødene. Jeg kommer nok inn i det, men første dagen på kassa virket helt umulig. Alt handler om å øve og aldri gi seg! Jeg klarer det nok til slutt. I mellomtiden får jeg bare gjøre mitt beste.

Nå er det forresten blomster på paprikaplanten. Jeg har jo ganske mange paprikaplanter, men denne ene har kommet lengst. Jeg lurer på om den snart skal komme med små paprikaer jeg. Det ville i såfall vært veldig moro.

Nå er det faktisk ganske mye som skjer her. Jeg har jo mye å sjonglere med, men heldigvis har jeg god hjelp fra gubben om jeg ikke skulle fått tid til alt. Det er jo husarbeid, stelling av planter, jobben, trene, selge tingene for venninna mi og lage middag. Det kan nok bli ganske mye om jeg skulle begynne å jobbe mer. Sånn det er forløpig så går det greit. Jeg har jo mye mer energi nå enn jeg har hatt så lenge jeg kan huske. Hovedfokuset mitt står så klart på jobben. Jeg vil yte mitt beste der og etter det så kan jeg bruke min ekstra energi på noe annet. Nå har jeg vært veldig heldig å få massasje av gubben og det hjelper jo VELDIG mye på alt egentlig.

I dag kommer jeg til å ta bussrn hjem. Jeg er ikke akkurat mørkredd, men det å vandre gatelangs om kvelden føler jeg ikke er trygt. Det er ganske mange gale mennesker der ute og her jeg bor er ikke et unntak! Så jeg er glad jeg fikk busskortet i posten i går. Det jeg hadde igjen av penger som skulle gå til buss VIS jeg ikke fikk kortet, ble brukt på melk og brød i går. Nå må vi vente til gubben får lønning før vi kan kjøpe noe mer for nå er vi begge blakke. Vi lider ikke noe nød akkurat. Vi har frysern full av mat og det er jo litt pålegg i kjøleskapet. Kan ikke klage da!

Nå tenkte jeg å spise en skikkelig god frokost, gå ut med bikkja og bare slappe av før jeg skal fikse meg litt og dra. Jeg er fortsatt litt nervøs for å  dra på jobb, men jeg tror det ligger mest i at jeg viiirkelig vil vise at jeg kan og at jeg vil gjøre mitt aller beste. I dag er det jo rn helt annen tid på døgnet og det betyr jo da at det blir helt andre typer ting å lage, kanskje mange flere folk også. Det blir veldig spennende å se hvordan en onsdag ettermiddag er på caféen. Jeg grugleder meg.

Har du jobbet på cafe eller butikk før?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg