Hva skal jeg gjøre videre?

Det tar jo 2 timer før døra er tørr og kan males igjen. Så må jeg vente 2 timer til før jeg kan snu den og male andre siden. Når det er gjort må jeg vente 2 timer til før jeg skal male siste strøket. Så hva gjør man i mellomtiden? Det er faktisk ikke så veldig mye man kan gjøre. Gubben flytter teipen fra listene i gangen og ned på panelet så det er klart for å male listene i ytre gangen. Hvem som skal få æren av å male de listene og karmene i gangen vet jeg ikke, men akkurat nå nyter jeg en liten pause på sofaen. Jeg kjenner det på kroppen at i dag blir det en litt roligere dag. Samtidig som jeg har lyst til å bli ferdig med alt sammen her. Jo lengre vi kommer jo bedre er det. Er det noe jeg vil ha ferdig fortest mulig så er det dodøra. I wanna do my private business behind a locked door! Jeg føler jeg sitter på utstilling når jeg skal bruke toalettet selvom gubben blir "kastet" i stua. Det er jo ikke akkurat så moro å sitte der i åpenheten. Det tar jo 8 timer å bli ferdig med døra, men vi måtte jo male dørkarmen også og der gikk det jo også en hel dag før vi var ferdig. Døra skal hvertfall opp i dag. Jeg skulle tol å skrive om jeg så må gjøre det selv men jeg tror jeg overlater det til min Handyman.

Men det å henge opp bilder og pynte det kan jeg gjøre. Jeg har nemlig en skikkelig flott idé til den veggen der det store bildet av bikkja henger. Innlegg med dette bildet finner du Her! Når jeg har fått fikset ramme og bildene jeg skal ha på veggen så vil det så klart komme et innlegg om dette. Idéen er å ha 4 bilder i 4 forskjellige rammer. Jeg har sett det flere steder og jeg syns det er så fint. Det er ikke en stor vegg og jeg vil gjerne ha litt luft mellom bildene så veggen syns en god del, men jeg skal ha masse bilder i gangen allikevel for det er utrolig mye plass oppover trappen og nede i indre gangen. Jeg har også masse plass i ytre gangen, men her vil jeg tenke litt til før jeg henger opp noe. Det kan fort bli rotete og jeg vil ikke ødelegge veggen med masse hull, spiker og rot på veggen. Så jeg tenkte å teste litt først hvilke farger som blir finest og hvilke bilder jeg burde henge i ytre gangen. Jeg har veldig lyst til å ha bildene jeg har tatt fra naturen og på ferie så vi får se hva som blir finest før jeg gjør noe som helst. Jeg tror det blir svarte rammer om jeg ikke finner noen andre. Hvitt blir jo litt borte som gubben sa i stad da vi sjekket litt angående nettopp dette. Når jeg har fått dekorert veggene slik vi ønsker å ha det så blir det en liten oppdatering på det, men nå vet jeg ikke selv engang.

Har dere noen gode inspo tips til meg fra pintrest eller andre steder når det kommer til dekorering av vegg?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg