I love it!

Da venter man på at malingen på dørkarmen til badet skal tørke. Hva gjør man når man venter på at maling skal tørke? Vel, man begynner på neste sted som må males. Så nå har jeg malt resten av dørkarmen inn til stua og gubben skal teipe opp i ytre gangen så vi kan  begynne å male veggene der. Når det er gjort kan jeg fortsette å male dørkarmen mellom indre og ytre gangen. Jeg har malt halvparten så vi har jo kommet ganske langt. Nå skal vi prøve å få malt døra til badet i samme farge som ytre gangen (baddøra er i indre gangen). Jeg tror dette kommer til å bli veldig fint.

Dette bilde av bikkja ble utrolig lekkert på den nymalte veggen. Jeg lurer på hvordan fargen i ytre gangen blir i forhold til denne lillafargen. Blir det lysere, blir det mørkere…? Vi har ikke brukt denne fargen før så dette blir spennende. Så nå er det egentlig bare å vente på gubben er ferdig med å teipe og har hentet gardintrappa så blir det mer maling på meg. Gubben har en del poser med støp som han skal bære av hengern så ytre gangen skal jeg prøve å gjøre alene. Jeg liker ikke stå å vagle på ei gardintrapp, men jeg kan hvertfall prøve om ikke noe annet. Det er heldigvis ikke så høyt under taket. Jeg tror det skal gå bra.

Jeg har jo skikkelig høydeskrekk. Bare det å se opp i taket når jeg står i trappa gjør meg svimmel og det føles ut som jeg skal falle ned. Jeg er til og med ustø på ei step kasse. Jeg har aldri skjønt hva man skal opp i høyden etter. Jeg trives best på bakken. Det er snodig det med høydeskrekk altså. Jeg skulle jo så klart ønske jeg ikke var redd for høyder, men da hadde jeg vel vært redd for noe annet dumt. Redsel er noe alle har og man må bare leve med det. Noen klarer jo å overvinne frykten. Vi får se hvordan det går med meg og gardintrappa.

Bildet over er fra før jeg begynte å male lister på badet.

Bare det å skifte farge på listene på badet hjalp utrolig masse. Nå er det bare dørkarmen som er malt og den er bare malt en gang, men man ser en stor forbedring allerede.

Bildet under er det jeg har malt til nå.

Disse furulistene passer ikke inn med flisene på badet. Jeg håper så klart vi har maling nok til å kunne male skapene og benken også for det er jo så klart furu. Men jeg er litt usikker på om vi burde male flata på benken eller bare skapdørene.

Først får jeg fokusere på ytre gangen og så kan jeg tenke på problemene inne på badet litt senere. Det er jo ikke akkurat krise om det ikke blir gjort noe med skapene og benken i nærmeste fremtid, men det ville jo vært fint å male alt mens man først holst på. Vi får se hva det blir til…

Fortsettelse følger, er det ikke det dem sier?

4 kommentarer
    1. Flink du da ! Blir veldig fint når man fornyer litt med hvite lister ..så får du se om lysta holder til skaper og benk også… God helg videre :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg