Frokostbord for to

Frokosten er spist og vi har faktisk malt listene ferdig. Gubben fikk lyst til å male taket i trappoppgangen så det gjør han nå. Jeg har tatt alt av lister og karmer som jeg rekker opp til og gubben har tatt resten. Det gjenstår jo en god del enda, men det er jo en stor forbedring fra det som var. Furuen syns hvertfall ikke igjennom malingen etter strøk nr. 2 og det er jo det viktigste. Det var snakk om å ta første strøket på badet også så gubben har hektet av døra så jobben blir grundig gjort og døra ikke blir limt igjen. Det hadde vært veldig kjipt! Så da skal jeg snart begynne på det.

Først lovet jeg jo bilde av frokostbordet i dag. Det var forresten utrolig koselig. Vi hadde det kjempe fint ved matbordet. Maten smakte godt og vi ble mette begge to. Klare for en ny dag med mat i magen. Det er ingenting som er bedre enn å starte dagen med et godt måltid og god stemning. Sånn ble matbordet i dag. Vi hadde fin utsikt til det nye akvariumet og det var rett og slett en nydelig start på dagen.

Disse rundstykkene ser gode ut, ikke sant?

Rundstykkene er faktisk fra rema 1000 sine egne billige varer. De smakte utrolig godt med pålegg, men de var litt tørrere enn hatting. Hatting er jo best, men dette var en god og billigere versjon allikevel. Jeg snakker så klart om møllerhjulene til hatting i forhold til disse. De er mye dyrere, men det er jo sykt godt da. Nå ble det rema 1000 sin billige versjon fordi vi ville ha mer for pengene. Jeg kan ikke si jeg angrer akkurat. Det var gode rundstykker! Rett og slett.

Planen videre nå blir å vaske listene og karmene på badet og så begynne å male der inne. Det kommer før og etterbilder av dette når listene er malt.

Jeg skjønner ikke hva de har tenkt på når de har brukt bare furu i dette huset. Det er furulister, skapene på badet er av furu og når vi flyttet inn så stod det noen møbler her. Kan dere gjette hva det var? Jepp, furumøbler! De som leide her før vi kjøpte huset må ha blitt sprø, vis ikke hun likte furu da. Men jeg vil hvertfall ikke ha furu så nå skal det males videre. Jeg måtte bare ta meg en liten pause for ryggen sin skyld.

6 kommentarer
    1. jeg har ikke peiling haha men kan godt stemme det. er jo ikke 80-tallet nå da så syns jo de som eide huset burde tatt et malingsstrøk før dem leide ut. men nå blir det hvertfall gjort etter 3 1/2 år i dette huset. 🙂 ja, jeg også syns det var helt greit før. helt til jeg så at det er så mye mer enn furu å få tak i. haha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg