Fremgang er gøy

Nå kommer jeg innom for en liten oppdatering på hvordan det går her. Nå har vi faktisk blitt ferdig med 2 strøk på alt vi malte i går. Det vil da si halve gangen nede og hele veien opp til 2. Etg. Når det hadde tørket så begynte gubben å snu teipen fra listen og bort til den ferdige malte veggen. Så fyrte vi løs og malte listene ett strøk. Jeg har malt alt jeg har rukket opp til og gubben har malt/maler resten. Ja, han holder på med taklistene. Jeg måtte ta meg en liten pause på senga for nå kjenner jeg at ryggen min trenger litt tid til å slappe av, men vi skal få på andre strøket i morgen. Jeg håper bare det er nok maling for alt sammen. Det er veldig fint og jeg syns det er mye lysere og freshere enn furuveggene. I love it! Det kan virkelig ikke beskrives med ord. Noe sånt må oppleves. Jeg kjenner nå at det klør i fingrene etter å male mer. Vi får se hva som skjer etter å ha malt listene ferdig og ytre gangen. Vis det er hvitmaling nok så skal listene på badet også males. Det er nok å male, men om vi har nok maling er en helt annen sak.

Jeg syns det har blitt veldig fint. Selvom det kun er et strøk så ønsker jeg å vise dere bilder fra dagens arbeid.  Det er jo alltid en forbedring selvom det er striper på listene hvor furuen syns igjennom. Alt er bedre enn ren furu i mine øyne. Vi har jo en furuseng som jeg har veldig lyst til å male. Jeg har fått klarsignal av gubben at vis jeg vil så kan jeg så det blir helt klart en av mine neste prosjekter. Vi får se hvor mye malinge vi sitter igjen med etter alt vi må male. Kanskje jeg må på shopping etter en ny farge. Jeg har jo faktisk ikke helt bestemt meg for hvilken farge jeg ønsker å ha senga. Hvit eller svart blir for standar. Det får bli en annen dag sitt problem/valg. Nå vil jeg vise dere hvordan det ble med hvite lister til den lys lilla veggen.

Vis ikke det gjør det lysere så vet ikke jeg. Jeg er utrolig fornøyd og kommer til å stortrives i huset våres når dette er ferdig. Jeg elsker jo å pusse opp, men å se resultatet og kunne nyte synet av fargene og at det er lysere, bedre, vår stil er jo så moro. Vi har bodd her nå i ca. 3 1/2 år og jeg ser fortsatt på malingen i stua og tenker wow, jeg elsker denne fargen. Jeg går faktisk ikke lei fordi det er en farge man ikke ser i alle hjem. Vi har en stil som ikke er overalt og det er moro å bo i. Jeg kunne aldri tenkt meg hvit/grå/beige vegg. Det blir veldig kjedelig for meg. Det må være litt farge i malingen som gir rommet litt liv. Jeg blir glad når jeg går inn i et rom med farger.

Hvilke farger liker du best på veggen?

4 kommentarer
    1. Kjempefint.
      Sender med et tips: ta av deksler på stikkontakter og lysbrytere før du maler, da slipper du å tape og det blir mye finere.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg