Husarbeid: når burde man gjøre det?

Jeg tenkte jeg skulle skrive om hvor deilig det var å få vekk noe av rotet på kjøkkenet og at jeg hadde værr flink å gått ut med søppel, men så ser jeg rundt meg her jeg sitter i sofaen og tenker det ser jo helt bomba ut her! Det er jo ikke så mye å skryte av at man har tatt ut og inn av oppvaskmaskinen og gått ut med mat, rest og papir når resten ser ut som det har eksplodert en søppelbil i stua. Før dere tenker hvorfor rydder hun ikke? Så er dette rotet i stua på grunn av maleprosjektet vi også kaller gangen. Det står og ligger ting overalt! Når man har det sånn i stua så er det ikke så lett å være glad for den lille tingen man nettopp gjorde, men nå ser jeg hvertfall komfyren igjen. Dere skjønner at vi har ikke så mye benkplass på kjøkkenet så det blir fort mye rot etter 2-3 dager. Det er lett å si at man bare kan putte det i oppvaskmaskinen, men det er jo ikke alltid det havner der. Etter å ha hatt besøk så står det gjerne på stuebordet til dagen etter og på kjøkkenbenken en dag etter det. Så må jeg eller gubben ta en ryddings den tredje eller fjerde dagen. Noen dager er vi derimot veldig flinke til å putte det inn i maskinen, men når den er full og nettopp ferdig så er det jo ikke alltid like lett å begynne å rydde ut av den. Nå stod oppvaskmaskinen full med rent service og bestikk siden i går. Og når stekepannene er brukt så er det jo ikke alltid dem blir vasket før vi skal bruke dem. Vi må nok begge bli flinkere til å rydde inn det rene og sette inn det møkkete, sette på oppvaskmaskinen når den er full osv.

Husarbeid er ikke det mest spennende å lese om, jeg vet det. Allikevel sitter jeg her å skriver om det for jeg er nok ikke alene om å ha det sånn. Mange legger ut de fineste bilder av huset, men vi er ikke perfekte. Grunnen til at de bildene er så fine er jo fordi det er rengjøringsdag eller så har man støv på hjernen. Vis du har et helt strøkent hus hele tiden så går du enten å gjør husarbeid hver dag, hele tiden eller så er du aldri hjemme og har ingen der til å rote for deg. Så enkelt er det. For et hus som det bor noen i skal ikke være helt strøkent. Det skal såklart være ryddig, men støv kommer hele tiden. Det er grenser for hvor mange ganger i uka jeg gidder å tørke støv, støvsuge og riste duker. Jeg prøver å holde det ryddig og fint, that’s it! Det holder for meg. Vis besøkende klager på hvordan jeg har det så vet dem hvor utgangsdøra er. Jeg tvinger ingen å være i våres hjem. Jeg syns heller ikke folk har noe med hvordan vi har det. Jeg klager ikke på andre sitt hjem så hvorfor skal dem klage på våres?

Hvordan liker du å ha det i ditt hus/leilighet/på soverommet ditt?

Bryr du deg om hvordan andre har det?

4 kommentarer
    1. Det er så sant! Ingen andre har noe med det. Det er ikke likt for alle hva som er «riktig», for det er så mange forskjellig måter og tidspunkter å gjøre det på 🙂 Andre må få ha det akkurat slik dem ønsker, mener jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg