Vi har fått fisk

Siden venninna mi skal flytte hjem til moren sin så fikk hun en del regler hun må følge. Først og fremst ingen dyr og derfor gav hun oss akvariet med fisker og alt. Gubben var å hentet det i går så jeg fikset det i går kveld. Det er ikke skikkelig mange fisk, men det er heller ikke stort akvarie så det er jo grenser for hva og hvor mange man kan ha oppi der. Akkurat nå er det egentlig helt greit med fisk oppi der og det ble ganske fint. Dette akvariet står på kjøkkenbordet. Grunnen til det er så enkelt som at det ikke er noe annet sted for det akkurat for øyeblikket, men det var ganske fint å ha det der så det er mulig at det kommer til å stå der en god stund.

Jeg syns jo det er utrolig stilig med fisk i akvarier og har ønsket meg det en god stund. Her skal dem få det fint. Jeg skal ta godt vare på de søte, små fiskene.

Dere lurer kanskje på hvordan det ser ut i akvariet så derfor legger jeg ut 2 bilder under her som viser med både vanlig lys og blått lys. Jeg syns det blå lyset var veldig stilig, men det hvite er nok best til hverdagslig bruk. Jeg ble litt ør i hodet av å se på det blå, men vis du ser nøye på de rosa steinene så lyser dem skikkelig opp i det blå lyset. Hvor stilig er ikke det?

Det er hvertfall veldig koselig og moro med akvariet og de søte fiskene. Nå har jeg noe å se på mens jeg spiser frokost også. Kanskje det blir 1 eller 2 fisker til i dette akvariumet i senere tid. Kanskje vi får opp et akvarium til. Hvem vet? Men akkurat nå har vi disse små fiskene og det er jo nok for nå. De skal jo ha litt stell med vann og pumpe. I tillegg skal dem ha mat så det er jo ikke bare å skaffe fisk og tro de overlever på egenhånd. Det er et ansvar å ha fisk også. 

Har eller har du hatt fisk?

12 kommentarer

Siste innlegg