Dette blir gøy!

Som jeg fortalte i går så dro vi på montér for å kjøpe støp og litt sånn forskjellig. Nå skal dere få høre hva litt sånn forskjellig betyr. Tro meg, dette vil dere få med dere. For når vi var inne på montér så var ikke planen å kjøpe det vi faktisk kjøpte, men gubben kom plutselig bort til meg og spurte om vi skulle gå bort og se på maling etter at vi hadde tatt med oss malingshansker og pussepapir. Nei, det er ikke et møbel vi skal pusse opp denne gangen. Nå skal vi faktisk oppgradere trappa, ytre og indre gangen + vaskerommet. Vi stod lenge og diskuterte hvilke farger som var finest og hva som passet best sammen. Nå har vi jo en lyslilla som skal i indre gangen og da kan vi ikke male trappa i hvilken som helst farge.  I tillegg skal vi prøve å legge på små teppestykker på trappetrinnene som er litt mørkegrå. Og hvilken farge passer best da? Jo, på bildet ser du hvilke farger vi har kjøpt. Den øverste er da til trappa så da må jo den nederste være til ytre gangen. Planen var jo egentlig å ha en annen farge i indre gangen siden vi har lys lilla både oppe i gangen og på soverommet, men det er jo ikke noe skille mellom indre gangen nede og gangen oppe så da blir det penest om alt er likt. Ytre gangen har egentlig en dør inn til indre gangen så der blir det ikke noe problem med en annen farge. Jeg tror faktisk dette kommer til å bli utrolig fint. Nå har jeg faktisk noe å finne på i vinter annet enn det samme gamle. Dette kommer til å bli veldig gøy å begynne på. Det er jo så klart en god del som må gjøres før jeg kan begynne å male veggene og trappa. Veggene må vaskes ned og så må trappa pusses og støvsuges/vaskes. Nå har vi malt hele stua og nesten hele soverommet så jeg tror jeg skal klare å male dette. Det klør i fingrene, men det er ikke så mye jeg kan få gjort akkurat nå utenom å rydde og kanskje begynne å pusse ned trappa evt.

Nå er det jo ikke noe hastverk med dette prosjektet, men jeg syns det er gøy med oppussing og har egentlig bare lyst til å sette i gang og se hvordan disse fargene faktisk blir på veggene. Jeg håper jo så klart det vil bli lysere. Akkurat nå er det bare furu og det er jo ikke noe koselig å se på. Jeg liker farger. Jeg liker det litt lyst. Med disse fargene så blir det nok helt forandret og forhåpentligvis også litt lysere. Jeg syns det er så mørkt og trist i gangene.

Jeg tenkte jeg skulle ta noen før og etterbilder så dere kan få se hvordan det har blitt i forhold til hvordan vi har det nå. Om det tar 1 dag, 5 dager eller 14 dager vet jeg ikke enda. Uansett hvor lang tid det tar så blir det gøy å se det ferdige resultatet og få litt forandring her. Forandringer på huset er jo en god ting. Nå har vi jo funnet fargene sammen og da er det jo ekstra gøy. Vi fant faktisk farger som begge to likte. Vel, jeg håper jo han også likte dem og ikke bare sa ja fordi jeg ville ha en fancy farge. Nå har jeg valgt fargene både i stua og soverommet. Jeg tror jo egentlig vi har ganske lik smak når det kommer til fargevalg. Vi har jo snakket om kjøkkenet også. Der har vi en drøm om å få svart kjøkkeninredning og knallrød vegg. Så er jo den ultimate drømme å ha marmorplater, støpsel til kontakt i selve bordet så man kan dra den opp av bordet når man trenger strøm. Det ville jo vært utrolig stilig, men det er jo kun en drøm forløpig. Vi får endre på de litt billigere tingene først og så får vi ta dette andre en gang i fremtiden. Jeg er egentlig bare glad for at vi får farge på det triste furupanelet.

Vi får bare vente å se om jeg får begynt i dag og evt. hvor langt jeg kommer. Maling og pensler er hvertfall i boks så da er det jo bare å starte. Gubben skulle hjelpe meg et par timer sa han så da får vi se da. Vi må hvertfall starte oppe i gangen der vi har stoppet. Så kan vi jobbe oss nedover til indre gangen. Vi får jo malt en god del før vi må flytte på noe så vi får bare fokusere på en vegg av gangen. Det var så mye enklere å male stua for den malte vi før vi flyttet alle møblene inn.

Det blir jo så klart litt jobb, men jeg tror dette kommer til å gå bra. Vi er et veldig bra team når vi pusser opp og vi får ting gjort. Trenger ikke sinnasnekkern her, vi får det gjort uansett. Det kommer nok til å ta noen år før huset er slik vi vill, men da kan vi hvertfall være stolt av oss selv og vi kan si at dette har vi gjort helt selv. Det er jo den beste følelsen av alle når man kan se tilbake på det man har fått til helt selv.

Hva syns du om fargene?
Tror du det blir fint til slutt?

6 kommentarer

Siste innlegg