Litt tanker på morgenkvisten

Hei og god morgen alle sammen!

I dag var det ikke veldig deilig å valse rundt i pysjbukse ute, mens bikkja skulle gjøre fra seg. Det er jo sånn at jo mindre dem er jo lengre tid bruker dem for å gå på do. Jeg stod nå ute der og frøys, mens jeg fortalte hvor han ikke skulle tisse. Til slutt fikk jeg et skikkelig trist blikk for hvor kunne han gå på do i hagen!? Det er jo egentlig ganske mange steder han kan gå på do, men han velger heller busker og trær vi nettopp har satt ned i bakken. Da må jo matmor si i fra. Han lærer fort og er veldig flink til å høre så jeg tror ikke det skal bli noe problem. Det er litt godt med vinter og snø for da kan han gjøre det hvor han vill.

Eller så har dagen faktisk nettopp startet for meg så jeg har ikke gjort så veldig mye. Mobilen måtte lades før jeg kunne blogge, det er det eneste.

Dagen i dag har jeg faktisk ikke bestemt meg helt for hva jeg ønsker å gjøre. Kanskje det blir litt trening, lage mer eplemos og kanskje lage kake. Så blir det jo også noe middag. Da tenkte jeg å koke opp blomskålsuppe og ha i fersk blomkål. Det er jo ikke noe blomkål i posesuppe så neste gang tenker jeg å lage det fra bunnen av. Jeg var med å lage supper på videregående. Jeg gikk resturant og matfag på Åssiden. Der lærte vi jo en ting eller to om å lage mat fra bunnen av. For det verste kokker og matintresserte vet er posemat og halvfabrikata. Jeg vet jeg skuffer flere av lærerne på Åssiden ved å si at jeg skal lage blomkålsuppe fra pose, men sånn ble det i dag. Jeg har jo lyst til å lage mer mat fra bunnen av. Så hvorfor gjør jeg ikke det? Det er et veldig godt spørsmål. Jeg elsker jo å lage mat og styre på kjøkkenet. Kanskje man skal bli flinkere til å lage skikkelig god og sunn mat fra bunnen av?

Her har dere en skikkelig morgenselfie. Som dere ser så har jeg fikset neglene. Jeg digger denne neglelakken. Den har jeg brukt mye for å si det sånn. Og til tross for at vi gravde i jorda i går så er den fortsatt fin. Jeg kjøpte den for flere år siden på cubus tror jeg. Den kostet bare 20,- og jeg falt jo for den fargen med en gang så da måtte jeg jo bare kjøpe den. Når denne neglelakken går tom så blir det veldig kjipt for jeg har faktisk ikke sett denne fargen etterpå, ikke at jeg har lett så mye heller. Men jeg tror at vis jeg hadde kommet over denne fargen igjen så ville jeg lagt merke til den med en gang.

Lager du mat fra bunnen av eller bruker du poser/bokser?

Har du en favoritt neglelakk? I såfall hvilken farge?

6 kommentarer
    1. Veldig fin farge på neglelakken!
      Mamma kjenner en som er utdannet kokk, som mener at det er helt greit å bruke posesuppe, hvis man piffer den opp ved å for eksempel tilsette litt mer grønnsaker.

    2. takk. 🙂 liker den veldig godt.
      ja, jeg hadde fersk blomkål oppi. det lille som er i den er jo ikke så mye å skryte av. blir jo vassent og rart. nei, neste gang lager jeg fra bunnen av. hvorfor har jeg ellers en haug med kokebøker? haha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg