Se hva vi har gjort!

Jeg tenkte at når jeg kom hjem så skulle jeg slappe helt av, men så kom det ene etter det andre og nå har jeg vært ute i flere timer. Tiden bare flyr av sted når man holder på i hagen. Først fikk jeg hjelp av gubben med å få litt mer jord til drueplanten for den hadde så lite. Så ble det å grave ned hortensiaene som stod i 3 store potter ved blomsterbedet. Planen var å grave dem der vi skal ha opp gjerdet, men siden det ikke har kommet opp så fant vi et bedre sted for dem. Når dem vokser til så blir det så fint her!

Vi stod å snakket om hvordan vi skulle få bringebærplanten til å vokse og så gikk det over til å ta opp potetene. Det var veldig moro å være med på å dra opp potetene. Vi fikk en hel bøtte full av poteter. Det var veldig gøy å se dtørrelsen på noen av dem. Bare se hvor flotte potetene er.

Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage potetgull av et par, men det blir ikke før til helgen. Jeg har faktisk aldri prøvd det før så det blir spennende. Også blir det vel en god del potet til middag fremover.

Men nå får vi tenke på dagens middag. Jeg er skrubbsulten. Jeg får snakke med gubben når han kommer inn. I mellomtiden får jeg varme meg litt under teppet sammen med bikkja.

I tillegg til å ta opp poteter så fikk jeg satt ned blomsterløkene som vi var å kjøpte. Jeg har faktisk aldri gjort det før så det blir veldig spennende å se resultatet, men da må vi vente helt til neste år. Jeg gleder meg også veldig til å vise dere hvordan det blir. Vi brukte en pallekarm til å plante dem i. Jeg tok en rad med den første sorten, så en rad med andre sorten og gjorde det samme igjen. Resten av blomsterløkene ble satt ved siden av dammen vi har gravd ned. Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet.

Gubben har også gjort en god del siden vi kom hjem. Han har gravd opp lavendelplanten fra rosebedet og satt ned den rosebusken vi kjøpte nå. Så har han gravd ned lavendelplanten ved siden av dammen. Det samme gjorde han med busken som stod i ei keramikkpotte ute. Så nå kan vi være fornøyd med dagens innsats. Det var gøy, men jeg kjenner at det er litt kaldt ute ja. Det er ikke 20°c ute lengre for å si det sånn. Man må nok kle på seg mer tøy vis man skal arbeide ute. Derfor gikk jeg inn…

Hva har du gjort i dag?

4 kommentarer
    1. godt å vere sjølvhjelpte på matfronten 🙂 kjekt å ha slike prosjekter som og metter. blir spennede å lese hvordan det går med å lage potetgull, lykke til! ha ein flott kveld videre

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg