Eplesyltetøy

Rett før gubben kom hjem i dag så fant jeg ut at jeg ville lage eplesyltetøy siden det ikke ble noe av i går. Verken kake eller syltetøy ble laget i går så da måtte jeg jo bruke eplene i dag. Via de ikke blir brukt snart så kan de kastes alle sammen og det er ikke et alternativ. Så da stod jeg å moste eplene i kasserollen når gubben kom hjem. Han skulle jo da på fyllinga for å kaste tørketrommelen som har stått ødelagt hos oss en god stund nå. Faren hans var hos oss i går og hjalp oss ut med den så nå er den kastet på fyllinga. Det er jo godt å få bort det som er ødelagt, men jeg skulle jo også ønske at vi hadde en ny som vi kunne fått hjelp til å sette på plass med en gang. Det har vi jo da ikke, men vi har jo klart oss uten tørketrommel en stund nå så vi klarer oss litt lengre.

Etter fyllinga ble det en tur på montér foe å kjøpe støp og litt sånt. Målet er jo å få opp gjerdet før snøen kommer, men vis det ikke skjer så er det jo ikke verdens undergang akkurat. Vi får vel bare se hva som skjer.

Men jeg ble jo akkurat ferdig å lage eplesyltetøy før jeg hoppet inn i bilen med gubben. Så jeg tenkte jeg skulle vise dere hvordan det ble da. Under ser dere bilde av mitt aller første glass med hjemmelagd eplesyltetøy.

Gjenbruk av syltetøyglass er jo også utrolig kjekt. Vi har ikke så mange plastbokser som passer til syltetøy akkurat.

Etter å ha lagd denne ene omgangen med eplesyltetøy så har jeg bare lyst til å lage mer og mer syltetøy. Det var utrolig enkelt, veldig fort gjort og smaker jo så godt. Jeg skjønner veldig godt hvorfor bestemor gjorde dette hvert år.

Har du lagd syltetøy før?
I såfall hvordan syltetøy?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg