Litt tidlig kanskje?

Da har man gjort litt i dag også. Neida, jeg skal så klart gjøre mer i løpet av dagen. Det er bare det at jeg har fått lagt ut ganske mye av de hobbysakene for salg og nå trenger jeg 5 minutter. Det er fortsatt ganske kaldt ute, men sola har begynt å titte frem så forhåpentligvis så blir det ganske grei temperatur sånn at jeg kan få gjort det jeg skal i dag.

I mellomtiden så kan jeg jo rydde stuebordet fra gårsdagens besøk. Jeg kan brette den klesvasken som har hengt oppe en stund og jeg kan vanne plantene som trenger litt vann. Nå har tomatene bare modnet en etter en. Det er så gøy. Jeg likte spesielt den ene kommentaren til gubben her i går om at det føltes ut som at tomatene skiftet farge hver gang man gikk inn i stua. Det er faktisk ganske sprøtt at de blir så fort modne etter at dem kom inn i varmen. Nå er det bare å spise tomater både til frokost, lunsj og middag. Det er jo bra for meg som liker å spise tomat til alt mulig og kan til og med spise kun tomat.

I tillegg til tomatene så har gubben lagt merke til noe annet. Jeg har ikke engang tenkt på det, men i dag så jeg det faktisk. Paprikaplanten i vinduet har fått noen runde knopper på toppen av planten. Kan dette være blomster tro? Den har aldri fått sånne før nemlig. Til og med da vi hadde paprika i drivhuset så ble dem aldri så store at de fikk sånne knopper. Det ville vært veldig moro å se blomstene til paprikaplanten, men det er jo egentlig alt for tidlig. Dessuten skal jo paprikaplanter være mye større. Vi får vel bare se hvordan den utvikler seg. Blomst, ikke blomst. Paprika, ikke paprika. Vel, den vokser og lever hvertfall og det er jo det viktigste. Jeg håper disse grønnsaksplantene overlever kulden og vinterens kjedelig, lange ventetid før våren kommer. Jeg er så spent!!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg